Plupp!

BM är avklarat! Det mesta såg bra ut, mitt blodtryck var något högt visst men det var ingen fara. Bebisen ligger med huvudet uppåt som innan (det visste la jag!) och hjärtat slog fint.

Vi planerade inför vaginalförlossning denna gången, ja jag var visst tvungen att göra det vaginalt ifall hon vänder, så kommer jag upp den 7 januari blir jag hemskickad igen om hon ligger "rätt", känns ganska så snopet och jättetråkigt att jag måste förbereda mig på två alternativ. Men som Ann sa att jag får se det fina i det hela, medan andra bara förbereder sig på vaginal så blir de så chokade att dem plötsligt måste göra snitt, jag får ju båda som en bonus....ja man får ju se det som man vill.

En annan sak som ocskå var mycket härlig att höra var ju att risken/chansen att hon vänder sig tills datum är mycket liten, men så finns det ju berättelser om folk som säger att deras barn vänt sog 1-2 dagar innan datum....jaja! Jag har i alla fall förberett mig massor på snitt och inte ur min snippa! Men skit i röven så måste jag nu läsa på lite känner jag, så jag inte kommer upp dit och det blir vaginalt och jag inte vet ett jävla dugg!
Och även om folk säger att man inte kan förbereda sig så snackar dem bullshit! det är faktiskt så att man känner sig mycket tryggare om man har en liten aning än ingen alls...nu måste jag börja läsa den jävla boken Att föda barn!

Kommentarer
Postat av: Blackwinged/Jenny

Det enda man kan förbereda sig på är väl typ bedövningar & sådär, annars så är ju alla förlossningar olika! Min första tog bara 5 tim liksom, man var ju beredd på 12-20 tim typ. :P Utan bedövning var helt klart bäst iaf, tyckte eda'n var kass & den satt i ett tag efter

2008-12-22 @ 23:57:50
URL: http://blackwinged.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0