Helgen som gått

Helgen som gått:

Fredag, Jag är hos mina föräldra och är "barnvakt" åt Anton, Vi roar oss med att gå på stan, handla present till Cornelia, DSspel och käka på Mc´Donalds. Anton roade sig även med att lura av min 60 spänn (men det gjorde inget för senare på natten fick jag tillbaka dem + 20 kr till)
Carl skulle komma till mig på natten, "men inte så sent" sa han tidigare på kvällen, jag vaknade och då var klockan sent...jag börjar ringa honom på mobilen MEN inget svar, MOGET! tänkte jag, jag fortsatte ringa honom...
börjar även ringa hem...inget svar, men PLÖTSLIGT det tutar upptaget, flyförbannad blir jag och undrar " - varför ignorerar han mig nu då?" jag ringer igen men då är det ingen upptagetsignal! Jag ringer taxi åker hem mitt i natten för att sätta honom på plats, men va nu då?! vart är Carl? det finns ingen Carl i lägenheten när jag kommer, igen är här! telefonen ligger på golvet och blinkar för fullt på missadesamtal knappen....
Jag har åkt taxi mitt i natten med en chaffis som fuktade bajs och svett helt i onödan för att skälla på min pojkvän som inte finns där...okej, var är han då? JO! antagligen hos farbror polis....
jag ringer och javisst där ligger han, oidentifierad och som polisen beskriver honom; stor, tunnhårig med muschtas (hur stavas det då?!) han hade vit skjorta och fluga på sig när han kom, javisst! det är min Carl det! eller nästan, han är inte tunnhårig. Ganska så nöjd med situationen lägger jag mig på soffan hemma och klockan är redan 5 på morgonen, jag försöker somna men det går inte rinktigt, tittat på klockan sista gången kvart i 6, vaknar av att jag får meddelande, det är Carl, klockan är sedan halv 7 och nu släpptes han min fyllegubbe, han kommer hem och vi pratar i en och en halv timma innan vi somnar i tillsammans i sängen...det är redan lördag och jag har knappt sovit något... 

Lördag, Ja, vad bjöd lördagen på? Jo, först skynda till brorsan och sedan SOVA! jag sov till Cornelia kom sedan låg jag och slöa till klockan 3 i sängen, helt slut! När halva dagen gått och Lina också kommit till mig så började tjejfesten, Lina blandade Kolik till alla (jag fick en alkoholfri), tjejerna drack öl och cider, jag drack cola och vatten, det blev mycket trevligt tjejsnack och skitsnack, klockan hann bli halv 12 och vi (jag och Cornelia) bestämte oss för att gå ut. JA! jag gick ut, jag orkade, det blev Träggårn, mycket trevlig! Jag ocskå Cornelia firade henne, oss och mig på samma gång och dansade till musik som fick oss att komma ihåg både vår "artonårstid" och vår "krogtid" vi hade tillsammans. Kvällen blev mycket lyckad men vid halv 2 var jag faktiskt trött och hade en aning ont i ryggen så jag tog taxi hem och la mig bervid Carl och somnade.

Vilka bravade va? Lördagen var faktiskt min sista gång jag fick ut som tjej utan bebis och sista gången på mycket länge jag fick gå ut och dansa, nu är det bara hemma livet som väntar och fixa iorgning det sista här hemma för ankomsten.
Förresten, idag målade jag ÄNLIGEN den nedrans byrån i barn rummet och den behöver bara en strykning till så är det klart, så i veckan kan jag börja lägga in alla kläder och få bort alla biljoner saker som bara ligger i rummet utan direkt plats.

Nu väntar en dusch och sedan sova.


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för ditt svar, men det kommer bli riktigt svårt. Hans mamma har vart en curling mamma i högsta grad, nu får jag ta smällen och lillen. Typsikt :P Fin blogg och bd, kollat igenom allt! :) Hoppas allt är bra!

2008-12-21 @ 22:32:42
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: Johanna Torsten

Vafan, var han med min bror och gänget på Zorro festen eller? =) haha!

2008-12-22 @ 10:56:34
URL: http://johannamatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0