Besök, kramper och REA

" - Vad gör du älskling?, jag"
" - Jag funderar lite...., Carl"
När Carl plötligt blir helt tyst och inga möbler flyttas eller disk diskas brukar jag fråga honom vad han gör, då funderar han....haha! Det är så gulligt att han lixom blir helt tyst och försvinner in i sitt funderande.

Idag händer det grejer, vi ska träffa folk vi inte träffar så ofta, Carls kusin och hans moster kommer hit idag, hon från Stockholm och...nu kom jag på att båda är honor ju...äh skit samma! Dem kommer hit i alla fall.
Vi skulle i alla fall behöva ta oss ner till stan för att inhandla en flaska vin eller något annat trevligt för vi har fått så mycket barn kläder av henne, men jag har liiiite problem med det där att gå. Vad händer egenligen i slutet av graviliteten? Igår var vi på Coop och handlade, när vi kom innanför dörrarna fick jag sånna värkar att jag knapps kunde gå, jag fick då släpa hela tunga mig till bilden igen och sitta där. När vi kom hem gick det över mer och mer och tillsut blev jag så trött av krampandet att jag somnade och vaknade 40 min senare med värkar igen och kunde inte gå! Jag kunde inte gå för jag hade så ont, det är inte normalt, men som dem på förlossningen sa att " - Kan du sova så är det lugnt, gör det ont ta en alvedon eller testa att duscha eller bada varm" Jaja, kvällen gick och jag hoppasdes lite på att det skulle starta upp något för det är inte så kul att vara klumpig, trött och handikappad längre + att jag är så sjukt nyfiken på hur bebisen ser ut! Men inget hände och det blev bättre ju mer klockan blev och tillslut var hon för mycket för att vara vaken.
Jag undrar så om det ska vara så här fram och tillbaka tills det är dax nu!? Kramper/värkar på natten, dagen och när jag rör mig...Hit och dit och när som helst? Det är ju sjuk tråkigt i så fall för man vill ju inte ställa sig på stan direkt och hyper andas och se bajsig ut (jag ser bajsig ut när jag är arg), åååh! jag som hade velat gå på REAn och se om jag hittade nåååågot liiitet, i de större storlekarna...och tossor + strumpbyxor...!


(Carl funderar mycket! Det är jättetyst ute i vardagsrummet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0