Väntavänta

Tröttheten som egenligen inte finns där kommer ändå upp till ytan, för det som förlossningen och min barnmorska rekomenderar mig är att vila. Vila som förut var något jag gärna gjorde är något jag nu jag trött på, jag är trött på att vara trött! De flesta säger att man borde passa på att vila upp sig innan bebisen kommer, men jag kan ju inte ligga i soffan och sängen en vecka nu och bara vänta....jag kommer ju bli en grönsak!

Mina förävrkar blir värre och värre i alla fall, de ligger ganska så tätt (tyckas det från förlossningen och BM) men avtar när jag ja...som sagt vilar så det är det jag gjort hela dagen. Nu är det bara 9 dagar kvar tills snittdatumet är här, om 9 dagar ska jag få min bebis! Hade passat bättre om 3 dagar tycker jag, då är det nytt år och jag slipper eländet mer (det är faktiskt jobbigt). Ann, min BM sa i alla fall idag att sannolikheten att hon vänder sig är MYCKET liten och näst in till omöjlig så jag borde förbereda mig mest på snitt så det är det jag gör nu, jag ligger och tänker på morfin och nålar, haha!

Snart kommer Carl hem, han ska köpa med sig Sushi! Weeei! Då har jag änligen någon att prata med och peta lite på, ensamheten är inte rolig, okej att Lasse är här med han liksom bara...ja är typ kåt på mig nu och det orkar inte jag!

Tänkte lägga upp lite bilder sen på bebisens saker, kan ju roa någon i alla fall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0