100 sidor

Det finns 100-tals sidor på näter om gravid hit och dit, det finns 1000-tals böcker och billjoner (hur många nollor är det?)  tidskrifter (något överdrivet).

Jag är nu i v. 31(30+3) enligt mig, enligt blimamma.se är jag gången 30+4 och enligt growingpeople.se är jag gången 30+5, hur kan alla dessa sidor säga OLKA!? okej man kan inte förlita sig på det så...men hur kan alla sidor ha olika sätt att ränka ut det på då?

Och sen! all den här mag-fixeringen man får vid andras magar, det är inte bra alltså! Jag sitter här vid datorn typ varje dag och kika på andras magar. OJ! hon är bara i v. 25 och ser ut så...undar om, OJ! hon är i v. 32 och ser ut så undrar om... DETTA ÄR INTE SUNT!

Här måste jag bara säga tack och loooov att min härliga lathet för läsning kommer in i bilden, om jag inte hade haft den hade jag antagligen läst allt jag kom åt (och lite till...), men jag orkar inte! Jag köpte hem 3 böcker, alla olika och dem verkar skitbra! Jag har börjar på 2, OBSERVERA BÖRJAT! jag varken orkar eller tänker läsa vidare i böckerna för jag blir fan skraj av allt jag läser, man känner sig mer och mer onormal, så från och med nu lyssnar jag bara på min BM Ann som gärna berättar för mig att jag är normal och ligger på mittenkurvarn hela tiden!

Något annat som händer när man är gravid (i alla fall för vissa) är att brösten börjar rinna, för mig tidigt (??), men detta är visst också normalt, men dock inte så kul! Jag kan vakna på natten av att jag är fiuktig på armen eller ligger på något "blött" (nu låter det ju som det rinner ut flera liter...) det är faktiskt jobbigt, jag vill inte att det ska hända nu utan sen! Sedan när bebisen är här så brösten har en anledning till det.

En annan sak är att nu! PANG typ, 30 (bara 10 veckor kvar!!) hela veckor in så börjar det känns av alltså, saker som man med glädje gjorde förut vill man helst inte göra, typ som att raka benen, knyta skorna och i allmänhet börja sig ner! Och jag veeet tack för er som påminner mig...."det kommer bli värre!"

Det är inte bara dåligt att vara gravid fast det kanske låter så, det är faktiskt mest kul, men det är inte lika roligt att skriva det som är kul, haha! Idag ska jag tex. tvätta massor med bebiskläder och vi ska antagligen måla spjälsängen som vi fick i lördags. Jag har hittat massor med söta sängkläder och praktiska saker som vi behöver på IKEA. Vi behöver inte så mycket mer egenligen, lite sängkläder (bara för vi vill ha nya, vi har typ 6 set från när Carl var liten), skötbordet+madrass och ja...jag vet inte! vad behöver man till en bebis? Det känns jätteonödigt att köpa för mycket typ leksaker och så för man får ju typ biljoner saker när bebisen har kommit! Nya spjälsängsskydd ska vi köpa ocskå och en badbalja, kom jag på nu haha!
Ikväll (jag lovar!) ska jag lägga upp lite bilder

Kommentarer
Postat av: keffanna

Hejheh! Jättesnällt av dig att erbjuda, tråkigt nog såg jag inte de förens nu! :/



Och jag håller med dig, köp inte för mycket saker. Vi fick jättemycket kläder och gosedjur. Vissa kläder hann och inte ens använda innan de var dags för ny storlek.



Vi köpte typ sägn(som int ebörjat användas till och från förens nu), vagn, babysittet(jätte användbar i början), skötbord och bärsele. Bilbarnstol hade vi glömt bort, och kom på de när jag låg med värkar på förlossningen. Så markus mamma fick åka och köpa de då, mindre bra! :p

2008-11-03 @ 18:27:40
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0