Det är slut...

Ja, nu har vi gjort slut, det hände i lördags den 8:de exakt två månader till beräknat BF. Det känns tufft men jag var tvungen, man måste vara bestämmd, Carl sa att det inte spelade någon roll för honom men för mig så skulle det komma att bli ett jätteproblem om jag inte gjorde det! HejDå sötsaker och godasker på veckorna, jag kommer att sakna er jättemycket! Jag gråter nästan av bara tanken på det! Jag tycker synd om Carl som nu inte bara ska ha en gravid flickvän utan en som också går på någon form av avgiftning...detta kan bli tufft! Men som sagt med min dåliga moral till godis och kakor som jag utvecklat skulle jag säkerligen bara skjutits upp i vikt (onödig sådan) och fortsatt efter bebisen hade kommit, nej tack! fläskberg är inget jag planerat att bli, inte med tanke på att jag är ganska knubbig från början!
Puh! som tröst har jag ju helgen att käka lite godis, sådär som vanligt folk gör liksom.

Annars så har jag jävla otur med Försäkringskassan som vanligt, förra veckan fick jag hem pappret som de glömde att skicka sist och med det pappret följde en blankett där det stor "du kan även svara per telefon" alltså jag skulle kunna ringa in och säga de jävla svaren till dem men när jag ringer till dem och låter jättetrevlig och glad och tänker att "ja idag blir allt fixat" så säger tjejen på andra sidan att " - neeeej! det bervet är lite gammlat och det stämmer inte man kan inte svara per telefon" VAH?!  helvetes jävla skit tjej tänkte jag då men artig som är är sa jag " - jaha, men det står ju här klart och tydligt att det ska gå och ni har ju faktiskt skickat detta brevet nu och jag tror ju på vad ni skiver..." " - ja men tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med det, det är ju som sagt gammalt"
BLÄÄÄÄÄÄÄ! jaha, okej, tack Försäkringskassan för nu glömmer att skicka det viktigaste pappret till mig och när jag väl får det ska det vara inne den 12 november! Vet ni att det är på Onsdag och det betyder att jag måste fixa allt idag och posta det innan kl 12 gör jag inte det får ni det inte den 12 och då är det försent för mig! Det är inte mitt fel att NI glömde att skicka det till mig! åh! vad trött jag blir!
Okej, men dåså, detta har jag lixom bara fått sväla och tänkte börja ringa idag typ nyss men vad ser jag utanför förnstret då om inte BLIXTAR och hör åska! vad fan! gud vull inte ge min föräldrapenning! han måste hata mig och vara i mot mig mest i välden!

Så nu försdriver jag tiden med att sortera tvätt och lössurfa lite, kika på det sista vi behöver till bebisen och läser om hur stor den lilla faktiskt är nu;
Barnet är nu ca 29 cm från huvud till stjärt och väger omkring 2 kg.  alltså med benen är den ungefär 42 cm från huvud till tå (detta enligt gravid.se och blimamma.se) läser nu ocskå på gravid.se att; Du ökar nu i vikt, snabbare än i något annat skede av graviditeten. Kanske förvånas du över hur stor din mage kan bli.
Tack för den, jag som trodde lite att ska skulle stanna ungefär här... =( Jag ska tillägga att jag är i v. 32 (31+3)

Hoppas gud slutat vara arg på mig nu så jag kan ringa!

Kommentarer
Postat av: keffanna

Skräm mig itne så! Trodde du & carl hade gjort slut! vafan! :p

2008-11-10 @ 12:04:52
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: keffanna

Skräm mig itne så! Trodde du & carl hade gjort slut! vafan! :p

2008-11-10 @ 12:05:01
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0