Massor!!

Nu är det 45 dagar kvar till beräknat datum, hallå! Det är skit lite, det är liksom 31 dagar + 14 dagar, så om 2 veckor är det bara en månad kvar! Åh, det är ju jättenära och jag som har så mycket kvar att göra (känns det som)!
Förresten så är det bara 31 dagar kvar till julafton idag, och det betyder att snart måste man köpa julklappar till alla hundra miljoner människor man känner...

Jag älskar egentligen att köpa julklappar till dem jag känner men efter att jag började plugga så har jag inte riktigt råd... och det gör hela upplevelsen mycket tråkigare, det tar bort hela mysfaktorn med inhandlandet. Jag kanske ska göra som alla barn, göra något eget och ge bort.. typ? En teckning, eller kanske en fin middag? Det är inte lätt att vara student, i december får man nämligen bara ca 5000 pengar och det är typ det som det kostar att leva och sedan har man inget kvar... jag har lite tur som jobbat också och kanske får ut mellan 700-1000 pengar extra, men ändå, det är två stycken familjer som ska få paket + min älskling. Känns lite surt och stressande. Det är ganska mycket som får mig stressad , borde göra en lista....
1) Julklappar!
2) De sista bebisgrejerna
3) Att Carl lovat att skrubba golven i sov och vardagsrummet som han inte kommer göra eller så gör han det och säger något i stil med - Åh, helvete jag kan inte, hur gör man? - Det går ju inte bort! Och det slutar men att jag kommer få göra det istället.
4) SKOLAN, som vanligt! Vi ska varje vecka lägga upp paper i en portfolie på nätet och det ska läggas upp i formatet doc. Detta KRÄVER at man ska ha Word hemma på sin dator, det har inte jag! Jag har Wordpad och kan inte spara i doc. Därför ligger jag (egentligen inte) efter med 1000 saker som det ser ut! Omex. datum som ligger i januari när jag inte går längre gör mig också stressad, även om jag lämnat in mina grejer så vet jag inte om jag får G eller U och måste komplettera mina inlämningar förens i januari... åh!
5) Räkningarna för denna månaden, räkningar gör mig alltid stressad, speciellt när det kommer sådana man inte trodde skulle komma förens nästa år =(
6) Kastrering av katten, vi MÅSTE göra det innan bebisen kommer, det kanske man kan önska sig i julklapp?
7) Hur Carl hanterar sina pengar, jag skulle vilja vara hans personliga banktant och ge honom typ veckopeng....

ALLT
detta är saker jag ligger och tänker på och grubblar på när jag lägger mig...  JO! en sak till Försäkringskassan, det är något som jag tänker på också, hur det går för mina papper och vad som händer, kommer dem att försena det igen?! Livet är inte lätt när det är svårt, och vissa kanske skulle säga att ta det lugnt, men jag kan inte! Det känns som ligger så mycket press på mig från alla håll, som att folk dömer mig! Frågan är vem dömer mig mest? Omvärlden eller jag själv? Carl skulle säga at det var jag... och kanske är det så? Jag vill bara ha allt fixat och klart så jag kan njuta så mycket som möjligt av att vara mamma ledig med lilla bebisen sedan, och slippa alla måsten och bara leva för dagen, ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT? Nja, antagligen finns det inget som är det perfekta livet... All den här oron måste ju påverka barnet på något vänster också, är det inte så? JO men säkert det gör ju att man måste lugna ner mig annars blir hon la helt skadad stackarna.

Jaja, nog om tråkigheter.

Helgen har annars bjudit på en del mys, i fredags skulle vi egentligen haft besök men tyvärr så var ju min mage typ attackerad av bajs så... det blev inget. Så istället käkade jag och Carl superfin mat och dessert, sedan kikade vi TV och katter på blocket, åh vad alla katter är fina! I lördags (igår) kom Nicke hit, det dracks glögg och öl, ja för Nicke och Carls del då, jag käkade det jag kom över och drack vatten och mjölk. Rekord länge var jag uppe igår förresten, typ till 2! Helt sjukt...! Idag händer det inte så mycket, jag ska tjata på Carl att vi ska ta oss till Eva sen och hämta hans duffel så jag kan få en vinterjacka som passar över pattarna, konstigt nog är det dem som inte får plats i min nuvarande jacka, ändå har dem inte blivit så stora...(??)


 

Slänger in en bild på magen här också som är 1 vecka gammal, v 33 (32+3)


Kommentarer
Postat av: Amalia

Nedrans bajs!!!=/ Hoppas vi kan ses en annan dag snart! Shit!de e verkligen inte långt kvar nu=) va spännande! Du hinner, no stress!;-) puss å kram

2008-11-23 @ 14:42:11
Postat av: Tee

tjo, vilken söt mage du hunnit få! vi får ocks¨å en "bäbis" snart =)

Förresten, läser du och Lina tillsammans?

2008-11-25 @ 00:36:27
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0