Dag 2 utan Carl

Vilken dag va! Den har gått hur fort som helst!
Vaknade, gick upp och käkade frukost, busade med Tyra och sedan klädde vi på oss. Klockan hinner redan bli 12 och Anne ringer, Vi går en promenad (jag, Tyra och Anne). Lunchrasten är slut för Anne, hon går tillbaka till Nelly och jobbar (det är hon med dem snygga bruna benen och rumpan på nelly.com).

Jag och Tyra åker upp till Nowalis utförsäljning på Hässleholmen, dem brukar ha det 1 gång i månaden, hittar ett par svart/vit randiga mockasiner för 49:- och en present till Ciccis lilla bebis kille.
Vi åker sedan hem till mamma och pappa, vi käkar, sover och väntar på att Cornelia ska ringa.
När klockan är typ 18:10 så ringer hon, vi möts och går till Willys för att handla hårfärg, paprika och erstättning. När vi är klara börjar gå hemmåt, på vägen hem passerar vi Ramnaparken (en ankdamm i Borås), Tyra kikar på fåglarna, hon är väl inte så jätte intresserad direkt. Jag passar även på att fota henne bland lite vitsippor, resultatet blev väl inte som väntat direkt.

Väl hemma ska jag börja laga mat, fyllda paprikor! Men först måste jag lägga i hårfärg i Cornelias hår (passa på medan Tyra är glad och mätt). Mat dags! MEN (igen) först måste jag diska, fast hinns inte med! Tyra bli ledsen och trött, jag ammar och hon somna, undet tiden tvättar Cornelia ur hårfärgen. Det slutade i alla fall med att klockan hinner bli 9 och vi  fick aldrig i oss några fyllda paprikor. Det blev kvällsmat med Te och smörgås istället. Corenlia ska för övrigt bli blond så hennes hår blev som väntat, helt åt helvete!

Ja det var i alla fall min dag! Så jag har inte hunnit sakna Carl så mycket idag faktiskt (känns skönt)
Ps: Städningen hanns inte med idag heller, tvättade dock 2 maskiner tvätt, alltid något!

  
tyra och tant cornelia hänger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0