Day and night och lite imellan


Godmorgon säger Tyra på bilden ovan. Min tjej väckte mig vid 8 idag vilket kändes helt OK! Hon var minsann skyldig mig ett längre sov idag för hon höll mig vaken 1 timma i natt!! Vi startade dagen med den eviga disken som stått och blivit halvdiskad varje dag sedan Carl åkte, men nu är den borta! Äntligen!
Sedan käkade vi frulle och lekte en stund. Ticktack, och klockan blev 11:45 då hade vi tid på BVC, läkartid var det till och med. Tyra missade sin 6 månaders koll så hon fick ta igen den nu när hon är 7 månader (imorgon!!). Allt var finemang, förutom vikten som vanligt! Liten tjej, men what to do? Inget! (som de mer eller mindre påpekade också) Det slutade i alla fall med att läkarbesöket handlade mer om mig än om Tyra i slutändan. 
Jag borde visst gå och testa mig för glutenallergi, det växer inte bort sa farbror dokorn...så antagligen är jag visst sjuk fortfarande fast till en VÄLDIGT liten grad.

Efter BVC träffade jag Stella och Teddina, vi kikade runt i stan. Tog en öl...eller ja, jag tog en champis och en chokladboll (undrar hur mycket smör jag ätit de 2 senaste dagarna?) Känns lite fel att dricka bärs på stan med en bebis i famnen...nja! Jag får vänta med ölen, även om det känns lockande denna härliga sommarvärme!

Efter allt kikande och INGET handlande, (jag har insett att den som spar han har och att jag inte ens har råd att köpa en NÅL typ..) så traskade jag vidare på mina numera välanvända ben hem till mina föräldrar. Där bjöds det på köttbullar och potatismos, vilket jag inte tackade nej till. Efter maten och en halvtimmes vila (vilket är obligatoriskt hos mina föräldrar) klippte jag min mamma. Det blev bra som vanligt! Klockan hann bli 19 innan jag knallade hem till mig och på vägen hem somnade Tyra självklart! Vilket innebar att vi fick en sen men jättemysig kväll i kväll.
Jag trodde att hon skulle vara superledsen, klängig och slö efter sitt sov men det var verkligen tvärtom! Vi käkade kvällsmat ihop, lekte och "läste" bok. Jag försöker få Tyra lite intresserad av att lyssna på saga och kolla bok, kanske peka på lite saker och lära sig lite ord. Ja inte prata med känna igen. Men Tyra är totalt ointresserad! Vaddå titta lampa, titta bil och titta "kisse" eller titta på vovven! Varför ska man titta när man kan äta boken istället!? Det hela slutade med att Tyra somnade strax innan 22, och vilket i sin tur innebär att jag också börjar bli trött nu. Jag behöver nog sova, för Tyra verkar köra den stilen nu, att vakna klockan 4, böka runt i sängen och göra pruttljud!


en snabb kvällstjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0