Kalas och ensamnhet

Nu är det söndag, klockan är 00:15.

Men igår var det lördag och då var jag och Tyra på kalas. Eva fyllde år och hon bjöd på pajer och tårta. Jättegoda pajer dessutom, så där så att man bara ville ha MER, men när man är på kalas får man hejda sig. Det spelar ingen roll egentligen för jag ska dit idag och käka rester med henne, haha! pajpajpaj!

Kalaset var jättetrevligt som vanlig, fast det kändes tomt utan Carl. Jag var ganska seg också, värme + bebis på heltid i en vecka snart är jag ju inte direkt van vid (och att ha så mycket att göra på dagarna är också en sak jag inte är van vid). Tyra var också seg. Lillatjejen var så trött när vi åkte hem att hon dekade i bilden och sov en halvtimme i sin bilstol (mycket ovanligt!) när vi kommit innanför dörren. När hon vaknade var hon jätteledsen så jag kom på den smarta iden att ta ett bad, så Tyra skulle få svalka sig och bli glad igen. Det funkade inte. Tyra ville bara kramas i poolen och inte plaska och greja som hon alltid vill annars. Så jag fick gå upp ur badet med en jätteledsen och gråtig tjej, var det bara på med nattiskläder och en flaska välling, så somnade hon. Så nu har jag varit ensam i över 4 timmar sammanlagt. Tyra har inte sovit så här bra på kvällen på säker 2-3 veckor. Jag är så nöjd! Äntligen har jag fått tid till att fila ner alla naglarna till samma längd, städa toaletten ORDENTLIGT, plocka skräp i lägenheten och bara slöat ensam!

Ja, det var det där med ensam. Nu när hon sover så bra *pepparpeppar* så känner jag hur ensam jag är. Jag saknar Carl jättemycket och vill egentligen att han ska komma hem NUNUNU! men nununu får bli om ca. en vecka. Då är han nog ledig i 3 dagar. Jag får ju i alla fall prata med honom varje dag. Idag berättade han tex. att han jobbar över 60 timmar på 6 dagar. Det är många timmar, och det hördes på honom. Han lät trött, men i morgon är han ledig och då få han sova ut. Jag vill också sova ut, helts med Carl.
Tänk om någon bara kunde plocka upp Tyra på morgonen och försvinna med henne till...11 snåret ungefär. Det hade varit perfekt! Höhö, jag kanske ska passa på att lägga mig när hon ändå sover...? (hon kommer garanterat vakna när jag lägger mig i sängen!) Jag gör det, GodNatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Gratta Tyra till filmrollen. ;)



Det är mega trist att vara ensam.

2009-08-09 @ 15:02:37
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com
Postat av: car.

fem dagar älskling....

2009-08-10 @ 15:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0