En helg på landet

Åter berättar rubriken det mesta, vi har alltså spenderat vår helg på landet med mina föräldrar. Jag hade planerat att få sluka lite av den sista solen som antagligen lyser på oss (eller ja som man kan sitta ute och sola i utan massor med kläder på sig) och att Tyra skulle underhålla sig själv med att krypa runt i gräset och utforska, men det gick inte direkt. Tyra var mer sugen på att klättra på mamma och andra mammiga grejer, så mamma fick göra som mammor gör, alltså vara mamma (många mamma där). Efter jag varit mamma mestadels av tiden så fick jag även vara bärplockare. Jag, pappa och Tyra gick ut i skogen och plockade blåbär. Det finns faktiskt en helt del kvar så passa på! Plocka till era barn och er själva! Jag plockade bara till Tyra. Hon verkligen ÄLSKAR blådär, och nu när hon får käka störrebitar så räcker det att man mosar dem en gång så kan hon stoppa i sig dem själv =) 

Annars så har vi faktiskt inte gjort mycket alls. Jag har mest sovit i kapp mig själv. När man åker bort kan man verkligen sova med gott samvete, inget hushålls bekymmer att tänka på! Och sen så har jag såklar käkat för mycket som vanligt. En mysig helg heltenket, som vi alltid har i mina föräldrars stuga

  
En utetjej och en nybastad/badtjej som äter krok


när vi kom hem fick Tyra mumsa blåbär, då kan man se ut så här till stult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0