Vecka + Helg

Vilken vecka va!? Inte så händelserik alls faktiskt.
I onsdags fick vi i alla fall äntligen vår tvättmaskin, min nya bästis (nr 2) (Tyra är nummer 1 och Carl 1 ½). Jag älskar att tvätta, tänk att alltid ha rena kläder, kunna tvätt kräksiga bebiskläder när man vill och ja..alla andra fördelar som finns! Det ända som inte tvättas i lägenheten nu är sovgrejer (alltså lakan).
 torsdagen gjordes inte så mycket, inget alls faktiskt om jag minns rätt, jo! Jag var ju hos Agge och hängde! Tyra fick en jättefin filt som hon virkat (TACK Agge!), när kvällen kom satt jag och Tyra ensamma hemma för Carl har praktik på kvällarna istället för dagarna. Tyra blev sugen på choklad och mjök på kvällen och tjatade så på mig, så som den otroligt bästa mamma jag är så käkade jag såklart det så hon sedan kunde få "chokladmjölk" till kvällsmat.
fredagen började vi dagen med att gå till BVC, Tyra växer, det är bra! Sedan knallade vi (jag Carl och Tyra) lite på stan innan vi gick hem och käkade hamburgare. På efter middagen kom Carls pappa hit och kikade massor på Tyra och pratade lite med oss. Det är ju inte längre någon som hälsar på mig och Carl, alla kommer ju bara för Tyra haha! =) Senare den eftermiddagen så klädde jag på min lilla tjej och satte henne i sin bilstor och tog med henne på bussen till Mjöshult där mina föräldrar har stuga. Där har vi tillbringar hela helgen. Jag och Carl har fått så mycket barnvakt så i alla fall jag har känt mig rastlös! Vi myste till det en timma tillsammans med bastubad och käk.
Förrsten alla morsor där ute så är min Tyra en super bebis som redan nu kan rulla från sida till rygg och från rygg till sida och hör på denna då, hon kan till och med rulla över på magen själv! Detta gjorde hon i lördags på kvällen när vi la oss!

Idag (söndag) har jag, Tyra, Anton och mamma varit på promenad ute i Mjöshult, i och med att vi varken hade med vagn eller bärsele så fick jag bära det lilla skräpet hela promenade.
Nu under dagen och kvällen när vi varit hemma har jag tvättat, både hemma i lägenheten och i tvättstugan! Snart har vi ingen tvätt kvar alls! Snacka om att det går åt eller ja, det blir så mycket mer tvätt när man har en bebis!

Nu ska jag gå och lägga min Tyra, tjingtjong!

 
Bebis påväg!

  
Mamma/Mormor och Tyra, Pappa fixar gunga, Morbror Anton och Tyra

 
Ute bebis

Kommentarer
Postat av: Stella

Hahahaha. Carl=1½..roligt :D



Det ser lite ut som hon heilar på den näst understa bilden :D

2009-02-02 @ 14:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0