1 dag, nr 2

Nu sitter jag här (igen). Det är sista kvällen med bebisen i magen och det känns ganska så sorgligt. Hon kickar runt och buffar, man är så van vid att varje kväll ha någon from av speceill kontakt med den lilla varelsen där inne och imorgon kväll så finns inte den känslan kvar alls! Den kommer att vara borta och inte komma tillbaka förens man bestämmer sig att skaffa barn igen! Jag kommer nog sakna min mage, den har blivit liksom en del av mig, jag har inte förstått att det ligger en bebis där inne! Någon som ska bo hos oss, för mig är det ju bara min mage som är stor och ja...den finns bara där, den har ju blivit en del av min peronlighet eller hur man ska säga. Konstiga känslor och tankar som går igenom kroppen nu så här kvällen innan tjejen ska komma ut till oss. 

Folk frågar hur det känns, hur vad känns? Hur känns det att du ska få en bebis imorgon, att du ska bli mamma. Nja, jag vet inte. Varken Carl eller jag vet! Nersvösa, nej? Det känns bara underligt att man ska få hämta ut en, SIN bebis som på beställning. Jag tror inte någon av oss kommer att förstå eller känna något speciellt förens vi väl är där i morgon och får se henne, då kanske man börjar fatta att JO! det var någon där inne och det var hon! Hon ska bo hos oss och vi är från och med nu en familj. Eva (Carls mamma) sa en bra sak idag, " - Man kan inte fatta, det är något som väcks när barnet kommer", ja nu sa hon kanske inte ordagrant så men nästan.
Ja, och ordet familj, det är något som jag gått och små smakat på den senaste tiden, men det är ju faktiskt sant. Vi är från och med i morgon en famlij, jag har en egen familj, en till! Vi är inte längre jag, lillebror, pappa och mamma utan nu är det Jag, Carl och bebis (+ katt) som är min familj nummer 1...konstiga saker det här!
Alla dessa tankar är det som kommer hålla mig vaken denna natten, ja och säker tankar på bebisen! Hur ser hon ut?, vem är hon lik?, är hon frisk?, har hon HÅR!? jag kommer vara vaken, garanterat. Så kommer jag med all sannolikhet bli hungrig, men jag får inte äta! Mitt sista käk var ett äpple 19:50, innan dess har jag käkat chiligryta till middag och våfflor till kvällsmat.

Nå! Hur gick min dag då? Jo, vi var och kikade på tvättmaskiner med Eva och hittade ett par kandidater som skulle kunna få bo hos oss (vet inte om jag sagt det men vi har nämligen fått en valfri tvättmaskin av Carls pappa + sambo). Städningen är avklarad för evigt och för alltid känns det som, packning av BB-väskan är klar, Bebisens säng är bäddad, Gardinerna blev inte sydda för symaskinen pajade (så när vi är på BB ska min pappa laga maskinen och min lillebror sy gardiner), Kattvakten är fixad sedan lång tillbaka. Det är bara batteriet till digitarkameran som ska laddas och jag som ska tvättas, fast det ska jag inte göra förens i morgon (för övrigt ska jag tvätta mig med en svamptvål!? suger läskigt och efter åt får jag inte ens smörja in ansiktet med någon kräm, snacka om att jag kommer torka ihop

Undrar om jag hinner med en snabbis i bloggen i mogon innan jag åker...? Äh! det gör jag nog!
Tjingeling för ikväll!
   
sängen, vagnen och mysfotölj + jag (imorgon så försvinner stora magen och bli till en deg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0