2 dagar

Nedräkningen är jobbig! Nu är det kväll och de två dagarna närmar sig mer och mer en dag! Denna dag som dem andra har gått relativt snabbt (till min förvåning!) men jag är säker, HELT SÄKER på att morgondagen dagen som är nummer 1 dag kvar, kommer att gå sakta!

Denna dag har jag hållt mig relativt sysselsatt, morgonen började med att jag delade ett äpple till min fruktsalld med den braiga äppledelaren jag fick av Carl som han köpt åt mig på IKEA (jag har önskat/velat ha en sån hur länge som helst, att äta äpplet är så mycket lättare med en delare!, det grundar sig nog i att jag är för lat för att bita och tugga), sedan gjorde jag (vi) oss iordning för att gå till BM Ann, idag var det sista besöket innan min förlossning. Medan vi ändå var i stan passade vi på att fixa iordning klockan jag fick av Carl i julklapp så jag kan använda den utan att tappa av den från armen. Sedan gick vi åt var sitt håll, jag till apoteket för att köpa en tvål som kostar 151 :- , den ska jag tvätta mig med på onsdag morgon innan jag åker till förlossningen och Carl till sin bank för att fixa grejs. När vi båda var klara möttes vi och köpte varsin Cheesburgare och gick hem, och jag gick fort ska ni veta! (mot vad jag brukar!) Väl hemma var jag dötrött av den snabba gången och la mig för att vila vilket slutade i att jag sov mer eller mindre i 3 timmar... När jag vaknade var halvadagen borta och lunsch/middag lagades, sedan kom Cornelia en sista gång för att träffa oss innan bebisen kommer och när hon gick gjorde vi världens fettigaste kvällsmat! Stekta kotletter, klyftpotatis och "fulbea", riktigt svensson fredags mysmat, inte riktigt vad vi brukar äta men jäklar vad gott det var med flöt idag!


jag är som ett barn, måste dela maten om jag ska äta den, haha!
i alla fall när vi äter vid TV:n...

Och nu är det kväll, jättemycket kväll klockan är snart halv 10 vilket betyder att sängen och sova är ganska aktuell snart. Imorgon (som jag redan nämnt) kommer att bli den med segaste dagen, men jag har faktiskt planerat arbete, jag ska sy gardiner till vardagsrummet! Sedan ska jag bädda bebisens säng (igen, med vittlakan denna gången), ja mera då? Sova får la jag planera in också så att tiden går fort... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0