Att sluta amma (på riktigt)

Jag har på allvar börjat att sluta med amingen nu. Jag ammar knappt Tyra något alls längre på dagarna, endast på natten med då är det bara 3-4 tag sedan är hon nöjd, så alltså ingen hunger bara snutteri. Det känns JÄTTESKÖNT att sluta att amma MEN, att tänka på välling hit och dit känns inte helt OK, mest bökigt faktiskt, det är ju tur att hon äter såpass mycket vanlig mat nu så man kan ta med sig pureé istället för vällingen. Jag har i alla fall införskaffat mig en termos som är liten och smidig att ha i skötväskan om i fallt att!

Nackdelen med att sluta amma måste ju ändå vara att barnen blir hårda i magen! I alla fall Tyra. Vissa dagar kämpar hon jättelänge och trycker på så att nästan ögonen sprängs men ändå är det bara en liiiten "harlort" i blöjan. Jag tycker så synd om henne! Fast sammtidigt bajsar hon ju varje dag, så länge det är lite är det väl bra? Vissa barn har ju jätteproblem och bajsar bara en gång i veckan och ständigt hård mage så dem har ont helatiden, Tyra verkar i alla fall inte lida av magont (bara rövont =/ haha!)


Att kämpa för inget....

Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Blanda i messmör eller olja i ersättningen så ska det bli bättre :)

2009-07-19 @ 09:10:13
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0