Ett ½ år den 7 juli

Min lilla Tyra är redan ett ½ år! 6 månader som bara har rusat förbi! Och vad mycket hon lärt sig sen! Hon kan nu krypa, dra sig upp vid möbler (det lärde hon sig för en vecka sedan) och nästan sitta helt själv utan stöd! Tyra äter mer än gärna och har verkligen inga problem med maten vilket uppskattas oerhört av oss. Det blir så lätt att göra käk till henne när hon nöjer sig med det mesta. Hon sover halva natten i sin säng och halva i vår. Just ja! 2 tänder har kikat ut och håret växer så det knakar! Tyra pratar fortfarande mycket, ibland när hon ligger på golvet eller i soffan kan hon prata med någon sak hon håller i jättelänge, hon låter väldigt allvarlig när hon pratar med sina saker...Hon är så mysig!
Något som är mindre mysigt är att hon vissa dagar och vissa timmar på dygnet är så OTROLIGT mammaig! Det blir ganska så påfrestande efter ett tag och man blir jättetrött i hjärnan av att höra henne vråla, ja VRÅLA inte skrika efter mig bara jag jätter mig i soffan och hon sitter på golvet precis nedanför mig. Men annars så är hon väldens bästa! =)

Vi firade Tyra lite igår ocskå, hennes farmor, farbror Oscar och "faster" Jenny + hund var här. Tyra fick presenter och fruktpuré. I 6 månaders present fick hon en pool av sin farmor som vi invigde samma kväll. Tyra älskar verkligen att bada (det gör väl alla barn??) Jag tror hon saknar babysimmet en del, hon blir helt tokig i vattnet i alla fall. Snart kan hon nog sitta själv och bada så man slipper bada med henne (fast det är ganska så mysigt). Poolen kommer nog vi har massor med användning för, både i stan och på landet. Av farbror och faster fick hon en mysig leksak, det såg ut som en tusenfoting eller larv kanske? Det var en fischer price grej i alla fall och Tyra älskar den!
En mycket lyckad dag med vår älskade lilla bebis som håller på att bli jättestor nu! Snart går hon säkert också! (eller ja...)

  
min sötaste och gladaste tjej

 
kalasa med farmor

  
Tyra käkar dalahäst


bada i den nya poolen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0