En helt vanlig onsdag

Min mamma påstår att efter onsdagen är det helg. Riktigt så är det ju inte, men enligt min mamma så går torsdagen såååå fruktansvärt fort och sedan är det redan fredag och då börjar helgen, med andra ord så går veckorna väldigt fort enligt min mamma. Men hon menar att helgen går ännu fortare fast samtidigt så gör det inget heller för veckorna går ju så fort så att det är helg igen och snart dör vi ändå.... Min mamma är ganska annurlunda, men samtidigt har hon ju rätt. Men innan vi dör så ska vi hunnit och göra så mycket och i den takten som veckorna och helgerna går måste man passa på att hinna med så mycket som möjligt därför har jag på ganska kort tid vräkt i mig nästan ett helt paket med jordgubbar så nu hinner jag blogga och göra massor med annat innan det redan är torsdag!

På tal om min mamma så måste jag berätta att hon är finsk för den som missat det. För någon helg sedan när jag spenderade min tid ute på landet med dem (mina föräldra alltså) så berättade hon för mig att hon skulle "spetsa" en insynsvägg hon ska bygga framför bastun. Jaha tänkte jag, och frågade vad meningen med att hon skulle "spetsa" väggen var, det är ju inte så att någon typ inbrottstjuv kommer klättra över så vi behöver säkra väggen... Ja men, du vet så det blir så där fin färg på det säger hon då. MEN GUD! hon menar ju betsa! HAHAH! vilket gott skratt jag fick, sånt händer jätteofta med min mamma, en av fördelarna med att ha en utlänskförälder (båda är i och för sig utlänska pappa är ju norsk) nackdelden skulle nog vara att jag inte fått med mig allt inom det svenska språket själv och därför gör egna ord, stavar som en kråka och andra fel som "svenska" folk ser.

Hela dagen har i alla fall varit som vilken onsdag som helst, en helt vanlig onsdag som sagt och i morgon är der redan torsdag sedan börjar helgen. Och i helgen blir Tyra 5 månader så det blir i alla fall inte någon helt vanlig helg, då blir det fest minsann, eller i alla fall någon ny puré...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0