En matglad Tyra

  
Glad, pillig och trött tjej
Min bästa tjej kan nästan krypa på riktigt nu! Det är bara lite finslipning kvar på det hela sedan sitter det. Hon har nästan satt sig upp själv också + att en tand är på gång och syns (det ser ut som ett litet riskorn), tanden är så sjuk vass så nu gör det rikdigt ont när hon bitts!
Idag har jag lagat massor med mat till Tyra, någon form av kallops kan man nog säga att det blev. Det är så sjukt lätt att göra barnmat så jag fattar egentligen inte varför alla inte gör det! Och smaken är så mycket bättre när man gör det själv! Tyra gillade i alla fall maten hon fick idag vilket är bra för den lär hon så smaska på i alla fall den kommande veckan. Hon äter sjuk mycket tycker jag, eller kanske att hon äter normalt. Men idag fick hon i sig en halv portion gröt, 2 flaskor välling, 3 "ammningar", 1 stor burk frukt puré och två matskedar av maten jag lagade idag. Det känns så mycket för en så liten tjej! Det är väl tur att hon äter i alla fall, vissa har ju barn som inte vill ha något. Jag är nöjd!

Kvällen med Tyra blev som den brukar, ASTRÅKIG! Jag verkligen avskyr att lägga Tyra. Hon blir så sjukt ledsen när man lägger henne i sin egna säng och går där ifårn. Det är nästan inte värt det! FyaFya, jag hade tänk att fuska lite nu när Carl är borta och låta henne ligga och sova i vår säng men det vågar jag inte för här om dagen (lördags morgonen) såg jag bara henne försvinna utför kanten på sängen och innan jag hann fånga upp henne låg hon på mattan och skrek =( BLÄ! Då började jag också gråta och senare ringde jag sjukvårdsupplysningen. Så nej tack! Det vill jag helst inte upprepa, speciellt inte när Carl inte är hemma för händer det då så lär väl jag få höra att jag inte har tillräcklig koll på ungen (vilket jag visst inte har alla gånger...) Nu sover i alla fall Tyra gott i sin egna säng efter 30 minuters fram och tillbaka mellan gråt och skratt. Jag ska sätta mig och kika lite Tv i min ensamhet och försöka hitta något att äta...kanske bönor och lök?


 
Är det värt det!?

Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Midas åt massor mer vid 6 mån, då åt han hela burkar mat & gröt :) Fast han har alltid varit så lätt med mat, det är inte Embla, hon ville vara vege tills hon var 8 mån typ :P Jag tycker inte du ska lämna henne ensam skrikandes då hon ska sova, kan du inte sitta brevid istället? Eller lyfta över henne om hon somnar i er säng?

2009-06-30 @ 09:13:13
URL: http://blackwinged.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0