Carl i Oslo

Nu är jag ensam igen, Carl "lämnade" oss i lördags för att åka och provjobba i Oslo, han kommer hem på onsdag eller hosthost, det blev plötsligt ändrat till fredag. Skitsamma, jag har det gött ändå vem behöver karl?! Man har ändå ingen användning utav dem förutom i sovrummet! Jo men det är sant! Idag helt ensam lagade jag vrålgod mat utan Carl, köttet jag stekte blev mist lika bra om inte bättre nu när jag stekte det, jag kanske också ska satsa på att bli kock. Nej men, ärligt så har jag det as trist/tomt utan honom. Jag är så sjukt van (eller vad ska man säga) att alltid ha honom nära eller kunna ringa till honom, men nu kan jag inte ens det, för varken han eller kompisen i Oslo har någon mobil. (Jag kan i och för sig inte annat än tro att han har det asgött, jag menar han är ju i princip helt utan anvar och ensman igen, faaaast han får nog sin dos av både kläng och ansvarstagande när han kommer hem, HAHA! så lätt kommer ingen undan från mig )

Jag hann faktiskt inte sakna Carl så mycket i lördags för då roade jag och min mamma oss. Först på dagen var vi och käkade helt ensamma hon och jag, sedan träffade vi min pappa, Anton och Tyra, vi gick allihop till Bisop där jag och mamma tog varsinn öl. Jag drack såklart en guiness, vilket jag sedan åndrade i värmen. Efter det så erbjöd pappa sig att vara barnvakt hela kvällen + natten så jag och mamma kunde gå ut. Det budet tackde vi ja till och vi festade loss rejält jag och mamma. Vi har sedan jag blev 20 pratat om att gå ut ihop men det har alltid kommit något imellan, men nu tod vi tag i saken, och kul hade vi. Efter lite för många öl åkte vi till stugan där de andra befann sig och sov. Tyra lekte med pappa halva natten, hon var inte så sugen att sova med sin morfar och utan sin mamma. Jag vågade inte riktigt ha henne brevid mig på natten...om vi säger så. Klockan 4 på morgonen efter att ha sovit i 2 timmar känndes allt bra igen och Tyra kunde krypa ner hos mig, hon stensomnade! Vi hade det i alla fall jättekul och dagen efter var inte alls jobbig, lite käk och massor med frisk luft gjorde susen!

 
hej då pappa Carl, jag och Tyra skruttar när Carl åker

  
mamma ölar, Tyra är superglad och min snart tonåriga bror


innan fest och dans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0