En tidig morgon

Att få vila hjärnan 2 timmar kan vara det bästa som hänt mig sedan Tyra föddes. Idag orkade jag gå upp redan halv 9, annars ligger vi i sängen och halv sover till klockan är i alla fall 10 och OM jag skulle gå upp tidigare måste jag verkligen tvinga mig själv upp, fast då är jag ett vrak resten av dagen.

Fördelen med att gå upp tidigt är att både min Tyras start på dagen blir liiite bättre än vanligt. Redan nu har vi hunnit äta frukost, diska, byta om och Tyra sover första sovet för dagen. Idag åt hon förrsten jättemycket frukost! en halv portion gröt (½ dl) och en tredjedels burk blåbärs puré. Och man märkte verkligen att hon var mätt nu efter frukosten, när hon skulle somna räckte det med lite närhet och napp, ingen snuttande på tutten! Hon stensomnade! Härligt! Vi får se om hon är lika pgg på att äta lunsch sedan, potatis idag igen men tyvärr så är morot inte vad fröken föredrar. Broccoli förrsten? Det borde man väl kunna mixa i? Det blir lite mer variation nu snart när vi kan börja med 5 burkar. I och för sig köper jag knappt någon burtmat, endast fruktpuré burkar men jag ska nog börja göra egen sådan också, det kan ju inte vara så svårt. Jag brukar bara kika på burkmaten i affären och "hitta inspiration" så man har ett hum om vad man kan ge.

Nu ska jag förbereda lunschen för oss och sedan sortera tvätt. Idag är det nämligen tvättdag och det är verkligen behövligt! Vi har sjukt mycket "stor"tvätt nu, det lilla tvättar vi ju allid i maskinen uppe i lägenheten.

 

Tyra visar upp sina konster

Kommentarer
Postat av: Jenny/Blackwinged

Ja, broccoli kan man ta också, finns ju på burk för 4-månaders :) Smakar vidrigt, den på burk iaf, kanske blir godare om man gör själv :P

2009-06-05 @ 13:05:07
URL: http://blackwinged.bloggspace.se
Postat av: Erika

vad duktig hon är, snart kryper hon nog! :)



hur går det med slutningen av ammningen?



kram

2009-06-05 @ 22:14:58
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0