En dag

Idag har jag och Tyra varit iväg hela dagen, ja i alla fall hela dagen efter lunch. Innan lunch vill vi helst inte gå någonstans för Carl är ju hemma då och honom vill vi ju såklart träffa LIIITE i alla fall, speciellt Tyra som annars bara hade träffat sin pappa mitt i natten när hon äter.

Tyra och jag har träffat vår nya vän Hanna, en av de gravida svenska tjejerna. Hon är vekligen jättegravid nu alltså! Om ca 2 veckor är hon beräknad, ser sååå...jobbigt ut alltså! Vi möttes vid Frognerparken och skulle traska lite där, men såklart började det att snöa! Så vi vände och tänkte gå hem till Hanna.
Men innan det så tyckte vi att Tyra skulle få testa frogners fina stor lekplats. Gunga stod på tapeten, men icke! Det fanns inga bebisgungor där! Dåligt faktiskt, bebisar vill ju också gunga! Så i stället försökte jag få henne att traska runt lite men det ville hon inte heller. Hon blir som en grönsak när hon ska röra sig med overallen och skorna, hon kan (fan) inte ens sitta då! Det är precis som hennes hjärna bara ger upp och så trillar hon åt sidan och ligger och kikar i stället! Helt sjukt!
Men som den bästa mamma jag är så tvingade jag henne att ställa sig upp och gå...det gick väl sådär, hon gnällde mest och trillade...kanske för att hon vägrar att räta ut sina fötter i skorna och "krullar" ihop dem så hela foten blir som en boll! Jag gav upp, som jag alltid gör i skokampen! Vill hon inte gå med skor så fine, då får hon åka vagnen i stället!

Vi gick till Hanna, på vägen stannade hon och köpte havreflan och bullar, allt med choklad på och i! Jag åt inte en endaste kaka eller bulle, jag smakade inte ens! Tyra fick en bulle, hon åt halva. Där hängde vi i nån timma med Hanna och alla henns söta djur innan vi traskade hemåt.

En spårvagn, T-bana, handling, promenad och sedan var vi hemma, och plötsligt blev det kväll och sova. Tyra åt för övrigt en halv burk mat i dag också och en mammanäve med vindruvor till efterätt! Yeey, ätande kanske håller på att ändra sig? Hoppashoppas!

Nu ska jag lägga mig och tänka lite, God Natt!


lite spring blev det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0