Hemma igen!

Hemma i Oslo, det är skönt! Inatt kan jag nog ärligt säga att jag sov den bästa natten på 8 veckor! Ens egna säng, täcke och kuddar är verkligen något speciellt, ja och jag ska inte glömma min spik heller för den delen!

En av oss blev i alla fall extra glad för att komma hem. En liten tjej, som igår kväll sa -Ojojoj! i säker 10 min när hon gick igenom sitt rum och hittade alla sina saker. Och lika lycklig var hon idag när hon vaknade.
Jag är också lycklig, hemma är det vekligen ett tvättberg som väntar på att få bli rent! Jag ÄLSKAR att tvätt. Så de närmsta 4 dagarna ska jag tvätt, hänga och vika, yeey! In i skåp och lådor och fin ska det bli!

Idag och i morgon står det ganska mycket på vår att göra lista. En del saker är redan klara, som tex. tömma våra 2 resväskor och lägga sakerna på sin plats.

Så nu återstår;
* Skriva matsedel för veckan
* Handla (vi har INGEN mat hemma, jo marktill, smör och smörgås)
* Tvätta (en maskin är redan avklarad! 7 till bara)
* Städa (dammsuga, tvättagolv, torka ytor och sorteka kläder som ska ges bort och sparas
* Tvätta vardagsrumsmattan!
(* och någonstans här ska vi klämma in äta, leka och mysa)

Nu ska jag krypa ner mellan mina bästa som ligger i sängen och sover.
Tjing!


en tjej som snabbt la sina saker på rätt plats!


två sovisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0