Målning

Vi (Carl, enbart Carl) hann med att måla 2 av våra 6 rum som behövs att målas (vardagsrum, kök, 2 barnrum, sovrum och hall, det vill säga alla förutom toaletterna). Vardagsrummet målade han i fredags kväll/natt. Stackarn stod och rollade andra gången medan jag låg och sov som en gris! Och Tyras rum som han målade igår kväll.

Så, nu är det bara 4 rum kvar (undrar just när dem blir målade)! De viktigaste rummen är klara till grunden i alla fall. Det är vekligen så mycket skönare att ha vitaväggar. Det känns större, renare och nyare! Det har blivit mer vårt nu än innan. Jag längtar så tills allt blir målat!

Det finns lite småsaker kvar i Tyras rum, egentligen inte så  lite heller. Listan blir bara längre ju mer jag tänker. På listan står bla. välja en tapet, måla stolar och bord, fixa matta, fixa hylla ev. tavellist, fixa någon målning (jag är fortfarande inne på att låta Tyra göra en stor tava själv) och....ja lite köpa saker. Målet är att hon i framtiden ska få sig en egen "köks" hörna. Men det får vänta. Kanske till jul eller 2-årsdagen, det är ju perfekt att önska sig en spis!


kvälls målning i v-rummet


resultatet, vitaväggar!
ni får tänka bort barnsaker, det fick nämligen agera barnrum igår


den fula tapeten i Tyras rum!


före och efter
syns kanske inte så mycket skillnad, men det är det!


Kommentarer
Postat av: Karin & Märta!

Köpte en brio svart/vit spis på coop forum till Märta för 149:- kronor. Billigt tycker jag, hon skall få den i julklapp :)

2010-08-29 @ 21:42:56
URL: http://kaarinlinneamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0