Maten ska reda sig själv!

Stå framför spisen i timmar är vekligen inget jag proriterar i livet just nu! Därför är jag mycket för fastfood, fast nyttig sådan!

Har man bara sådär 25 min (15 min tina köttfärs och 10 min laga) på sig att slänga ihop middag innan man ska hämta barn på förskolan så är köttfärslimpa perfekt! Knappt 10 min att slänga ihop, 1 timma i ugnen (så lång tid det tar att gå fram och tillbaka till Tyras skola) och så får ni en saftig limpa när ni är hemma igen!

Man kan vekligen ha vad man vill i sin limpa. Jag råkade ha en skvätt grädde och knappt en halv burk med tomatkross stående i kylen och i stället för att slänga det så åka med i limpan, grädde är alltid gott i maten och tomat är en smak både jag och Tyra älskar!


senap, ägg, vitlök, kryddor och lite skvättar + köttfärs


hade inget ströbröd, så tog en halvtråkig brödbit och rev ner
ner med köttfärsen i en form, på med tomatkross (ser ju ut som hundmat)
in i ugnen!


KLART!
(ser ju fortfarande ut som hundmat...)


betyget sätts! blev i alla fall VG+? Tyras tallrik är nästan tom,
det händer typ 1 gång varannan vecka...


och när man varit så duktig hos oss får man lite efterrätt!
vi delade en chokladboll och drack svartvinbärsdricka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0