BVC 2 månader

BVC är en ren stress tycker jag. Min önskan om att Lilly skulle vara ett "a-barn" viktmässigt är helt kaputt!

Denna lilla dam är som sin syster, inte tjock. Även om hon är ett matvrak och äter ersättning i alla fall 2 ggr om dagen så kryper hon upp i vikten och ökar inte ens så mycket som barn borde (alltid hälften bara!). Tröttsamt är vad det är.

Även om dem säger saker som att "Så länge hon verkar nöjd" och "Så länge hon inte blir slö" (hon är jättenöjd och är inte slö vaknar för att äta på dagarna varannan timma) så är det ingen fara. Men ändå så ska de kommenteras massor och ställas 1000 frågor (jag vet dem måste) men varför ska dem göra det när dem redan vet hur vi gör osv? Jag kan ju för tusan inte trycka i henne mat, då kräks hon ju istället! Nu måste jag i vilket fall gå på extra viktkollar (precis som med Tyra)...stressstressstress i hjärnan!

Lilly:
4,650 kg
59 cm



inga A i Lilly


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag förstår precis vad du menar med den där stressen!

Nomi har dippat från sin kurva det senaste och de är ju på en direkt med att man ska amma ofta,ofta,ofta.. Nu har vi börjat ge ett mål ersättning också som komplement.. Får väl se hur det går nästa invägning....

2010-12-30 @ 18:31:32
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad jobbigt. Här hos oss är det inte alls så. Det går upp och ner med vikten men det är normalt som dom säger. Emil hade bara lagt på sig 500g mellan 8 mnd kontrollen och 1årskontrollen, från 8,6 kg till 9,1. Kurvan hade ju blivit platt, men dom sa det var vanligt så länge han äter och mår bra :-) Hade blivit galen om dom frågade om allt och skulle ha mig på extrakontroller. Hoppas dom fattar att dina barn är små men att man kan vara liten utan att man har det dåligt :-P

2010-12-30 @ 21:33:03
Postat av: Sophie

Åh att BVC alltid skall hålla på:(

Var samma sak med Joline, hon fick också komma på extra kontroller.

Vid 2mån vägde hon 5270g och 57cm, inte ok enligt BVC.

2010-12-30 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0