Hjälp mig att tvätta!

Jag kan nog inte tvätta, eller så är det så att Tyra alltid lyckas söla ner sina kläder med saker som bara inte går bort i tvätten. Vår lilla helg med mycket bajs, lite spya och massor av nyponsoppa har lämnat spår efter sig. Bajs (diarre) går visst inte bort i tvätten. Spya går bort i tvätten. Nyponsoppa går verkligen inte bort i tvätten. Det är så tråkigt när saker förstörs tycker jag. Även om man bara har nattlinne hemma så ser det så sunkigt ut. Och vem vill sova på "bajsiga" lakan?

Tips om tvätt mottages!


Tyras egen "batik"


Kommentarer
Postat av: Ulrica ULLE Ahlqvist

:) du måste ha flytande galltvål hemma allt går bort med det samt en liten vinröd sprayflaska"vin borttagning" så för svinner alltjag haralltid haft vita kläder på alice det funkar :)

2010-12-14 @ 11:18:06
Postat av: Annie

Galltvål - flytande.

Luktar pyton men funkar på allt jag provat det på.

Punktbehandla gärna fläcken innan du kastar in i maskinen och tvätta sen med lite galltvål i maskinen också.

Räddade in favvojacka som fått en fettfläck, ge det en chans! :)

2010-12-14 @ 16:09:18
URL: http://anniemolarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0