Nu blev det krångel

Vet ni, det är svårt att sluta amma. Eller det är svårt att komma ifrån snutteriet.

Lilly tar flaskan hur bra som helst och ersättningen också. Tur är väl det för här börjar det bli tomt i skinnpåsarna. Mjölken räcker inte riktigt till. Jag har verkligen mycket mindre mjölk nu mot med Tyra. Så nu finns det inte så mycket att göra än att börja med flaskan mycket mer och tillslut sluta amma helt! Inte mig emot som faktiskt inte ville amma alls (men ändå sitter jag här och ammar mer än väntat...).

Jaja, åter till att det är svårt. Det som är svårt med att sluta amma är snutteriet. Nappen är veklingen inte lika bra som tutten, det tycker väl inget barn? Och det var det som jag ville komma ifrån med min plan om att inte amma, snutteriet för det är det som är svårast, riktigt krångligt och tjötigt till och med! Gnäll och missnöjd tjej. Somna útan att vaggas av vagn är jättesvårtoch våra krångliga kvällar blir ännu bökigare. Jo, allt blir besvärligare och nu är det liksom som en nystart. Nu ska vi hitta nya vis att lägga och trösta på.

Tips någon?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hehe, jag är nog inte rätt person att komma med råd, för här snuttas det fortfarande morgon och kväll... Vad gör man inte för glada och sovande barn ;-) Men så länge du är konsekvent så funkar det kanske. Sluta amma helt, och det tar nog inte mer än ett par veckor förrän hon har fattat galoppen. Kanske? :-P

2010-12-21 @ 22:24:34
Postat av: Sophie

Tyvärr inga tips, jag ammar ju lillebror än :D

Det är mest snuttande nattetid, eftersom han äter 4-5 stora mål om dagen. Men ändå.. hade väl helst sett att han kunde somna utan tutten i munnen.

Om du kommer på hur ni kan sluta så får du allt dela med dig av det ;)



Ha en fin kväll!

2010-12-21 @ 23:31:37
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0