12 timmar i snökaos

Efter sammanlagt 12 timmars resande igår kom vi fram till Borås. Ja, vi är här nu och ska vara det ett tag...

Banverket i Sverige klarar visst inte av snö (??) men hallå? är snö något nytt i Sverige?! Efter att ha väntat i tåg kö i ett X antal timmar och vi precis fått börja rulla igen så kör godståget framför oss av rälsen! Hur lyckas man? Då var vi mellan Ed och Trollhättan mitt ute i skogen, så vi fick backa tillbaka till Ed och invänta bussar som skulle ta oss till Göteborg. Då var klockan 6 och vid den tiden hade jag förväntat mig vara framme i Borås redan. Så där satt jag och Tyra utan välling och något att äta förutom Japp och en banan.

Klockan tickade på och vid 8 kom en första bussen som jag och en annan med småbarn hade fått en tjingad plats på. Väl inpackiterade på bussen bland gamla gubbar som luktade svett, glada norrmän som drack öl och ett gäng filmfolk somnade Tyra utan att ha ätit. 2,5 timmar senare var vi ramme i Göteborg. Jag har nog aldrig haft så mycket dödsångest en bussresa som denna.

Väl framme i Göteborg, utpackterade och ihopsatta (vagnen alltså) knallar vi en på centralen och ser att bussen gick precis, 1 min innan vi kom in. Jävla skit alltså, vi fick vänta en timma på nästa och Tyra var helt förstörd för hon inte fick någon välling. Jag testade med banan, äpple och till och med choklad men inget funkade. Säger hon nej till choklad så är vekligen något fel.

Det ända som hjälpte var att sjungasjungasjunga! Så hela timman på centralen och hela vägen hem till Borås sjöng jag, jag sjöng sånger han kunde, sånger jag inte kunde och sånger jag hittade på.

Klockan var ca 1 när vi var framme och inne i mina föräldrars lägenhet. På dem 12 timmarna kunde vi nästan åkt till Australien i stället, och det hade jag nog hellre gjort med tankte på all snö som är här och som fortsätter att ösa ner! En sak är säker, vi går INTE ut med vagnen idag, jag tvivlar på att vi ens kommer fram någonstans.

Hoppas verkligen inte att resan hem blir likadan, men det känns inte troligt. Eller?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch och fy vilken resa!! Tur att ni kom fram hela och överlevande! Hoppas ni får en fin minisemester hemma :)

2010-02-20 @ 14:39:47
URL: http://krakunge.blogg.se/
Postat av: Annie

Men Ed är väl fint, där kommer ju jag ifrån.. Haha..

Nej, förstår att det var jobbigt. SJ kan man inte lita på...

2010-02-20 @ 16:17:19
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Jenny/Blackwinged

..beror väl på när ni åker hem, snön kommer fortsätta hela nästa vecka också ^^,

2010-02-20 @ 16:27:42
URL: http://blackwinged.bloggspace.se
Postat av: cicci

åh fy fan vad jag tycker synd om dig när jag läser detta...uscha, tur du kunde en del sånger i alla fall^^

2010-02-21 @ 07:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0