Ett perfekt mellis!

Jag gillar när man får tips av andra här i bloggen! Inte var jag sen med att prova tipset heller! Samma morgon som jag läste kommentaren satte jag igång med pankaksfigurer som fröken "kräsen" fick till mellis.

Jag vet faktiskt inte om hon gillade pankakorna eller sylten mest (jag tror det var sylten) men figurerna tyckte hon var roliga! Detta är inget jag kommer att göra igen hemma hos mina föräldrar med deras sneda och små pepparkaksformar. Men när vi flyttat och jag har mina egna nya och större formar, då minsann ska jag steka igen!

Detta är verkligen ett perfekt mellis, väldigt smidigt att ta med sig och kul med figurer (allt för att locka till ätning)! Ska nog slänga ihop en egen jordgubbsylt också! Jordgubbarna är så sjukt billiga nu! Lite nyttigare med egengjort än den som finns i affären, och framförallt godare!

Tack Josefina!


göra smet och steka i det pyttesmå formarna


färdiga figurer! hjärtan, blommor, cirklar och stjärnor


man måste spana in käket först, sedan smaka!


en tjej som är trött på sin mammas mat-tjat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0