Smultron och blåbär

Som många andra helger spenderade vi även denna ute på landet! Det är som alltid lika skönt att komma ut. Få sällskap och så kan Tyra springa lös som det lilla vildjur hon egentligen är! Anton har varit till så stor hjälp denna helgen (då jag nästan varit orörlig). Varje vaken timma Tyra haft har han lekt med henne, tagit med henne på äventyr och suttit med vid varje matning. Han är underbar min lillebror och Tyra älskar honom bara mer och mer! Medan min bror ändå hade Tyra så mycket i helgen så passade jag och min mamma på att ta en lååångsam promenad. Vi hittade både smultron och blåbär (!!) på promenixen. Vi plockade varsin handfull och gav till Tyra som blev överlycklig! Mer än så har väl inte hänt, jag mernar vad kan hända på landet?

Jo men vänta! Tyra fick en fästing idag. Läskiga grejer! Som tur hade den precis satt sig och den var jättelätt att få bort (den var liten som ett sandkorn typ) så det borde inte bli något. Men för säkerhelts skull så blir det extra koll på monstret och så ska jag passa på att fråga BVC -tanten imorgon också, för vi ska ändå dit!


Tyra lyckas få Anton till att göra de tråkigaste syslor...


smultron och blåbär


Tyra "smakar sommar", bär är vekligen toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0