Ibland så...

Jag är trött. Hur kan jag vara trött när jag i natt har sovit gott, slummrat halva morgonen och sovit middag! Jag har sovit för mycket heltenkelt! Hur kan man lyckas sova för mycket när man har en tokig 1½ åring kan man undra? Jo man är ute på landet och har folk runt om kring sig som ser efter ens barn, förresten så vill Tyra inte ens vara med mig när vi är där, hon vill helst inte ens se mig känns det som. Sova med mig vill hon inte längre, nej det ska göras med mommo, inget duger jag till.

Undrar vad hon ser mig som när vi är där, ett monster kanske? Ett monster som säger att "Nu måste du sluta leka för du ska äääta och du ska äta upp all din mat annars får du inte gå ut igen" " Nej klättra får man inte göra" "Nej ät inte gräs, sten och jord!" bara massor med nejnejnej och måsten medan de andra bara får henne att skratta och le. Ibland är det tråkigt att vara mamma.


en tjock mamma i en bil
och en tjej som "lapaj atten" som katten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0