Katten

Jag trodde sovmorgon innebar att det var ens egen morgon att sova så länge det behagade en själv, men jag vet inte...?

Tyra är helt klart besviken på katten vi passar. Hon får aldrig klappa och när hon väl hunnit fram innan katten stuckit iväg så har hon blivit klöst. Tyra älskar verkligen djur, och framför allt katter. Sture, mammas katt får hon gosa med hur mycket hon vill. Sture vet att hon inte gör honom illa så hon får pussa, gnugga näsa/nos, kramas och ligga vid Sture när som. Och tröttnar han så går han bara iväg eller lägger sig med ryggen mot.

Jag är också ganska besviken på katten, ärligt så tycker jag att Tindra (som katten heter) är ganska tråkig. Först igår kväll kom hon fram till oss efter många dagars flörtande med lite tonfisk och småskinkbitar. Hon behövde verkligen kärlek! Annars är hon vekligen snäll nattetid, hon gör inte ifrån sig ett ljud och ligger inte ens i sängen fast vi har dörrarna öppna som hon inte är van vid. Antagigen sover hon stenhårt för hon ligger på lur när vi är hemma och behöver vila ut ett slag hon med.


mijau!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0