"det är synd om mig"

Vet inte om denna dagen har varit bättre eller sämre än igår, idag har vi i alla fall haft superduper fint väder MEN jag är sjuk! Snorig, halsont och värk i hela kroppen.
Så igår var det inte alls någon migrän, nej det var bara ren förkylning inser jag nu!
Jag undrar så hur jag kunnat bli sjuk (IGEN), jag vistas ju inte direkt ute på det viset. Okej att man kan bli smittat överallt, men alltid jag! Bara jag! Aldrig Tyra! Jag slår vad om att jag blivit förkyld och jävlig pga. alla bloggar jag läser, alla verkar ju vara sjuka! (hahaha!)

Även om jag mått dåligt idag så har ju inte Tyra det, så för att inte dra ner henne i "skiten" och bli soffpotatis (som jag helst velat vara) gick vi ut i vår lilla trädgård.
Vi satt ute i 2 timmar. Vi käkade äpple och glass. Pratade med grannkatten och kastade gräs. Jag var visst en häst och Tyra kastade ännu mera gräs. Det var super mysig att bara löta ute istället för inne. Mår jag lika kasst i morgon så gör vi samma sak, men då tar vi med oss prinsesstältet ut också, det kan bli kul! Annars ska vi in till stan och köpa födelsedagspresent!

Förresten måste jag bara säga att Tyra var en sån ängen imorse (inte för att hon brukar vara jobbig men...)! Jag berättade för henne att jag var sjuk, att jag hade ont osv.
Och ändrar man sitt röstläge lite och låter typ "det är synd om mig" så blir Tyra lite så där extra gullig och vill gosa, pussas och hjälpa en. Idag hämtade hon massor av gosedjur åt mig, sin filt och jag fick hennes vattenflaska. Hon satt även inne och lekte ensam på sitt rum i 40 hela minuter utan att ropa mamma en endaste gång innan hon tröttnade och var hungrig på sin andra frukost!  De 2 morgontimmarna som annars är rätt sega var så sköna och avslappnande idag så jag hoppas nästan på att vara sjuk imorgon också så min lilla bästis kan pyssla om mig med mer pussar och kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0