En bit av Sverige!

De senaste 2 dagarna har vi haft besök av två tanter, och inte vilka tanter som helst. Carls mamma och moster har varit här! Det har varit jättekul att få lite besök hemifrån i och med att man inte träffas ofta och lika kul var det att få massor med pålägg och godis! Äääntligen kan man sätta sig och njuta av morgonknäckisarna med ost, prickekorv, mortadella eller något annat gott pålägg! 6 påsar med olika fick vi som självkart var köpta i charken!

Tyra tyckte det det jättemysigt att mommo (farmor) och Annan (Annika) var här, uppmärksamhet hela tiden! Det tycker inte en 1 åring är helt fel kan jag lova! Nu leker min bästis med sina nya saker hon fick av tanterna (lite Duplo och 2 bilar) inne på sitt rum som hon fått tillbaka efter att det fått agera som gästrum.

Något jag måste tillägga är att igår när vi hade en hel dag i Oslo så var vi på Munch museet som ligger 10 min med T-banan från oss, ett stenkast helt enkelt!. Riktigt coolt måste jag säga att ha fått se en så känd konstnärs målningar, speciellt den flest folk känner till Skriet! Nej, det är faktiskt inte alla som stått ansikte mot ansikte med den förtvivlade gubben i målningen! Jag är mycket nöjd med vårt museum besök och skulle lätta kunna gå dit igen, men då skulle jag vilja vara barnfri så man har tid att se ordentligt, för jag lovar det fanns MASSOR! Helt klart värt ett besök om man är i Oslo!

Nu är tanterna utflugna, så jag och min bästis har återgått till vardagen. Här ska det tvättas och dammsugas innan nästa gäng kommer imorgon!

Puss!


ett urval av målningarna som var med på utställningen,
ni kanske känner igen dem? antagligen!


två muppar, eller som Tyra börjat säga; Mamman och Pappan

 
en farmor och en tokig nudel Tyra!


två tanter och en liten tjej



min tok efter 6 timmars Oslo tur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0