...jag ska INTE amma denna gången!

Det rör sig under fläsket. Saaakta, men det rör sig. Idag slog det mig att vi faktiskt ska få en bebis snart igen (lite trög kanske?). En person vi inte känner, någon man inte alls vet någonting om. Jag förbereder mig på det värsta, kolik eller något ännu värre. Vi hade det egentligen väldigt lätt med Tyra, vi kan väl inte ha sånt tur igen...eller?

En sak jag funderat på fram och tillbaka är denna amningsfråga som är så på tapeten hela tiden. Jag har bestämt mig, jag ska INTE amma denna gången! Jo, till viss del kanske den första månaden eller så, men inte mer!

Det verkar som folk i min närhet har mer ont av tanken på att jag inte ska amma än jag har. Allt från "tänk på vad bökit det blir att ta med sig ersättning över allt" till "men barnet behöver det" till "det är bra mot allergier". Jag tänker faktiskt inte ta åt mig av några "påhopp" och ändra ställning, jag har bestämt mig! Ingen amning helt enkelt!
Ingen är nöjdare än mig, det är en sak som är säker!

där pilen pekar, där föddes Tyra

knådaknåda degen...eller nåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0