Vit matta = dåligt när man har barn

Operation "vi har det alltid så här rent och städat hemma" är påbörjad, till och med halvfärdig. Mattan från vardagsrummet var helt klart dagens jobbigaste punkt. Ja, självaste mattan är ju inte jobbig i sig utan att skura den för hand var jobbig. En matta på 180X250 cm är inte att leka med! 1 timma tog det allt som allt och då orkade jag bara med ena sidan. Jaja, det är ju faktiskt bara ena sidan som visas!
Den får åka tvättmaskin när vi flyttar hem till Sverige igen. Tur var väl det att jag hade en liten hjälpreda med mig, annars hade det kanske tagit ännu längre tid?! Hela köket är också rent, från topp till tå! Så nu återstår bara resten som är en fluglort i jämförelse mot det vi gjort idag. Resten gör vi på 1 timma liksom.

Kvällen tillbringade vi (mest jag) som vanligt i soffan. Vår 30 minutare med barneTV är verkligen ett jättehärligt sett för oss båda att varva ner på. Gos, sång och dans ingen som kan tacka nej till det!
Förresten har min tjej slutat älska mig. Okej inte så men hon vill inte längre ligga hos mig på kvällarna och äta sin välling, nej det ska nu göras i sin egna säng.
Ganska smidigt faktiskt i och med att vi ska få ny bebis men buhuu det som är så mysigt med kvällarna är ju att ha en trött tjej som halvsomnar i famnen! Jag får väl inse faktum helt enkelt, Tyra blir stor och vill själv, hon känner sig nog helt enkelt trygg i sängen och vet att det är bäst att somna där.

Nu ska jag hänga sista maskinen tvätt, sedan käka en knäckis!

GodNatt!

 

Kommentarer
Postat av: Mia - 17år och Mamma till William och Marcus!<3

Hehe ja, Jag har två tokstollar t.o.m! :D

2010-05-10 @ 21:48:00
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0