VAB...vad hände med VAM...!?

Det här med VAB (vård av barn) vad hände med VAM (vård av mamma)!? Jag tycker Carl har en jättebra anledning till att stanna hemma från jobbet för VAM!

Det är segt här idag. Grått väder, inte alls som igår när solen värmde så skönt! Jag är rastlös men alldeles för lat för att göra något vettigare än tvätta och torka ytor. Damsuga får bli en annan dag när kroppen återhämtat sig. Jag känner mig seriöst som en 90 årig gammaltant! När jag blir sjuk blir jag nog ändå mest sjuk i kroppen, ryggen låser sig, jag orkar inte bära något och att lyfta upp Tyra är näst intill omöjligt, alltså jag blir väldigt svag!

Funderar på att ringa min pappa och fråga om han vill åka till Oslo och hämta mig och Tyra. Det känns som en sån helg jag vill vara med min familj ute på landet, bara får skrutta i mjukiskläder, äta grillad mat och ha någon att umgås med. Jag tror ju inte min pappa har lust med det, men man kan ju alltid fråga! Annars kan det kvitta, jag tänker inte sätta mig på ett tåg ensam med Tyra i 4 timmar, NONONO!

Nu blir det lunch (och byta bajs luktar det som, hua! äggbajs!)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0