Skrik och kolik!

Så dä, nu börjar jag blogga på riktigt igen och inte bara mms-blogga.

Livet funkar bra som 2 barns mamma och jag känner inte alls den paniken jag trodde att jag skulle göra, det är faktiskt lätt (hittills i alla fall). Något som jag oroade mig lite över var hur jag skulle kunna ta till mig en ny människa och älska henne lika mycket som Tyra men det har verkligen inte varit några problem! Från första stund har hon haft en lika stor plats i mitt hjärta som sin storasyster! 

Lilly är en jättehärlig bebis. Hon sover mest hela tiden till skillnad från Tyra som bebis. Tyra började alltid gallskrika om hon inte fick vara i min famn men det gör inte Lilly, henne kan man lägga ifrån sig och få händerna fria! Det är till och med så bra att Lilly sover hela nätterna, nej hon vill inte ens äta och hon går upp i vikt! Visst låter det för bra? Jo men det är det också. Tyvärr verkar det vara så att kolik börjar krypa sig på. Konstant gnäll (och skrik) från 6-7 på kvällen till 10-11 på natten, och knappt något hjälper. Ja, det är väl mer än så, typ som dåligt med bajseriet, mycket luft i magen och ständigt gnälliga tarmar mm. Jag hoppas så att det inte blir värre än det som är nu, men sannolikheten är ju ganska stor att det blir det. Vi ska i vilket fall prova droppar och funkar inte det kommer jag testa att utesluta mjölkprodukter. Man får visst inte ens äta laktosfritt, så kul kommer jag ha det då! Fördelen med att inte äta mjölkprodukter är väl att jag antagligen kommer rasa i vikt, speciellt med min kombination 2 timmars promenad varje dag med vagnen också.

Aja, nån skit ska man väl alltid ha!


härligt med magknips smile!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag sa ju att hon skulle bli lugn av att stanna i magen så länge :-P Tråkigt med kolik, men hoppas det inte blir värre. Finns ett ställe under foten du kan testa att massera, för det ska hjälpa magen i gång. Svårt att förklara, men sök på nätet, annars kan jag förklara på webcam :-P Saknar er!

2010-11-10 @ 08:32:58
Postat av: nadia

Hey Anki! Läste ditt inlägg, något som kan hjälpa om hon har mycket luft i magen är pysventil, har det på Oliver ibland. Och det är fruktansvärt bra! För tyvärr hjälpte varken minifom dropparna eller semper! Så det kan vara värt att testa :D

2010-11-10 @ 11:17:34
URL: http://fashion-fight.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0