+ 10

Jag är två siffrig på mina +, både på övergågna dagar och på vikten. Saker och ting blev inte som jag hade väntat mig eller hoppats på!

Natten har varit sådär, som vanligt. Vaknat av sammndragningar och otroligt tryck, men inget mera. Jo, jag (uräska) läcker. Mmm, det är sant. I 1 timma har jag försökt att få tag på någon på förlossningen för att fråga om jag bara ska låta det vara, jag menar det bildas ju nytt fostervatten hela tiden (och det kommer ju inga mängder), eller om jag ska komma upp för en kik idag, imorgon eller aldrig! Det är ingen fara det vet jag, men när man är otroligt otålig på allt så vill man verkligen ha svar med en gång!
_______________________________________________________________________

Okej, inte konstigt att det inte var någon som svarade, hade ju slagit en 1:a för mycket!

I vilket fall, jävla kärring på förlossningen! Snacka om otrevlig, nej jag är inte överkänslig.
en bit in i samtalet:


" - Har du luktat på det"
" - Öööh, nja, nej men man känner ju att det har en speceill doft"
" - Luktar det som sperma?"
" - Jag vet inte..."
" - Har du aldrig luktat på sperma?"
" - Alltså, jag kan väl inte säga att jag direkt gjort det så nej..."
" - Okej, hur luktar det då?"
" - Jag vet inte, som typ...flytningar fast lite mildare..eller...jag vet inte sött?"
" - Det var ju en givande förklaring..., jaja, det är säkert bara flytningar dem blir jättetunna nästan som vatten ett par dagar innan förlossningen sätter igång"
" - Okej, men då är det OK då och jag kan liksom sluta tänka på det?"
" - Men vadå? Tror du att det är fostervatten eller?!"

blablablablabla, tillslut säger hon:

" - Okej, men även om det är fostervatten får du inte komma in nu, vi har det så fullt och inte tid för en undersökning på dig. Fortsätter det och kommer mer än nu får du väl ringa ikväll om du känner dig orolig, men tänk på att det måste ha kommit mycket då. Ta på dig en binda, kan du krama ur den ikväll så kan du ringa"

SUBBA! Va fan, tänk om det bara rann vatten ut i helvete då, får jag inte komma in på en undersökning då heller bara för dem har fullt? Snacka om otrevlig tant, detvar så mycket mer till samtalet än detta, ingen humor och ingen mjuket alls hos personen.


Kommentarer
Postat av: Nikki

men spännande! jag tror man ska åka in när man tror man läcker (ja, klart, ringa först). Men hoppas det händer mer nu då. Du har fått vänta alldeles för länge, nu när de tär tvåsiffrigt och allt.

2010-10-26 @ 09:13:50
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Josefina

Rötägg finns överallt Anki, förhoppningsvis jobbar hon inte när du ska in eller du ringer nästa gång.

Alltså de borde ju ta dig på allvar och kolla kan man tycka. Jag hade ju lite fostervatten och jag läckte inte ens (om det inte kom med kisset alltså), de fick ta hål på mig och ändå kom inte nåt ut, det var liksom slut, jag tror Stina hade druckit upp det :)

2010-10-26 @ 13:47:24
URL: http://sockiplast.blogspot.com
Postat av: Madde

men HERREGUD! såna personer ska fan inte jobba med människor, dom ska låsas in i ett mörkt rum och göra pappersarbete!

2010-10-26 @ 13:53:12
URL: http://madelajjn.blogg.se/
Postat av: Lulu

Oj shit, jag blev redigt arg av att läsa det där. Du borde ta hennes namn och anmäla henne, alternativt gå dit och säga något riktigt elakt till en sådan bitter satmara!

Bara för att hon kanske får sperma i ansiktet och slukar, vad fan vet jag, men så säger man bara inte. Nog för att dom har mycket att göra, men de ska inte behöva gå ut över föderskor.

2010-10-27 @ 00:39:55
URL: http://luluscastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0