BF

BF = BeräknadFödsel, det var alltså beräknat att det ska komma en bebis idag men vad tror vi, knappast (okej 2 timmar kvar på dygnet men...ja ni hör ju hur dumt det låter!)!

Jag känner av lite förvärkar (jippi!) men inte alls som med Tyra. Kom ihåg att jag låg hemma och blev orolig flera gånger att det skulle sätta igång, men nu... nu känns förvärkarna mest som en piss i havet ungefär, men det känns något i alla fall!

För mig (oss) är det BF på två vis i dag. Andra BF = BarnFritt. Förstår ni vad det innebär!? Sovmorgon i morgon! Inte för jag tror att jag kommer sova värst länge men bra vetskapen att inte behöva gå upp utan kunna snoza till mitt på dagen är helt underbar och något som jag längtat efter sedan Gud skapade jorden! Jag och Carl har passat på att småfiffa hemma som vanligt, vi har även unnat oss en gottekväll tillsammans och nu bär det väl av mot sängen för mig. Jag har gått runt och "shoppat" (köpt sladdlister och en tavelram...kul) halva dagen och min svank är död.

Imorgon ska jag börja mitt officiella klagande. Då börjar jag ju plussa dagar, så var beredda! Imorgon ska vi även sätta upp Lenadervaggan och jag ska få bädda inför bebisens ankomst.

Förresten, köpte hem bindor idag. HALLÅ!? Vilken bindljungel det är ute i butikerna. Hur ska man veta vad man ska ha och vika som är bäst?! Jag tror inte jag använt bindor sedan Tyra föddes och jag har verkligen ingen aning om vad jag hade då. Just nu känns det som jag köpt bindor i samma storlek som bebisens miniblöjor.


massor med mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0