Fisk i skål

ang. en kommentar till vår guldfisk.

Nej, jag kommer inte att följa ditt råd. Jag vill ha en skål till fisken och inte ett akvarium (då hade vi ju köpt det!)! Det finns större "djurplågeri" problem i världen att ta hänsyn till än en nedrans fisk som Tyra ändå bara vill äta upp (jag menar att äta den är väl mer plågeri än att låta den leva i en skål?). Varför skulle djuraffärens ens sälja syretabletter eller säga att det bara är att byta 1-2 glas vatten per dag om det skulle vara djurplågeri att ha fisk i skål? Och om fisken väljer att dö om 9 - 12 månader köper jag väl en ny, alla ser ju ändå likadana ut.

Pling i skålen!


Kommentarer
Postat av: Nikki

när jag var yngre hade min lillasyster fiskar i skål. de levde i flera år tror jag. den ena iallafall, den andra matade jag ihjäl (inte med flit)! blev lite sugen på att skaffa fisk när jag såg tyras. men anton har sagt nej :(

2010-10-10 @ 14:23:58
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Sara

hehe, Bra! Svar på tal :) Jag har haft fisk i skål, dom var jätte lyckliga! Tror jag iallafall!

2010-10-10 @ 20:40:08
URL: http://monch.blogg.se/
Postat av: Karin

Hahaha!

Anonyma kommentarer är bäst!

2010-10-10 @ 20:57:35
Postat av: Cicci

Så löjligt alltså...kommentaren menar jag nu...orka läxa upp människor..man gör völ som man vill eller??

2010-10-10 @ 22:27:31
Postat av: Josefina

Alltså jag har ingen vidare fiskkunskap fastän vi äger ett hundaliternånting-akvarium (sambons), men när jag var liten hade mina storasystrar varsin guldfisk i skål, alltså TVÅ i samma skål. Dessa dog aldrig och när systrarnas intresse svalnat fick mamma tillslut donera dessa till den högstadieskola hon jobbade på då, de fick flytta till biologisalens akvarium. Så jag vet inte.

2010-10-11 @ 07:25:03
URL: http://sockiplast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0