Grönt är skönt!

75:- och 1 ½ timma fattigare, men höståkpåse rikare!

Lite krångel med maskinen, så lite skavanker är det här och där, men jag är mer än nöjd ändå! Meningen (för den som undrar) var inte att jag skulle sy en åkpåse som täcker hela Tyra, ja alltså som en vanlig åkpåse gör. Utan meningen var att den skulle bli som den blev, alltså en åkpåse för underkroppen, då Tyra bara kastar filten hon har i vagnen på marken, och värgar ha den på sig! Men de dagarna är över, nu sitter hon instängd och fast, haha! En annan anledning till att jag ville sy en åkpåse för bara underkroppen var att hon ofta/alltid sitter i tjock jacka men enbart i tights eller vanliga byxor. Jag tycker det känns lite väl varmt att kasta på henne fodrade byxor nu, blablabla.......

Kika på åkpåsen istället!


dax att sy!


klippa mönster


nåla ihop och mäta ut - halvfärdigt!


nålanålanåla


nålat - sytt


hade ett sidenband hemma som jag använde för att kunna dra ihop påsen


färdig!!!


testning i vagnen, jag är nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0