Höstmarknad

Det är marknad här i Borås i helgen, höstmarknad.

Höstmarknaden ligger mig varmt om hjärtat. När jag var liten var jag nere varje år med min mormor. Hon köpte alltid en ballong till mig, godis och skräpiga leksaker som alltid gick sönder efter 2-3 lek. Vi hade alltid en mysig stund tillsammans, och nu när hon är borta (alltså död...) så känns det exta speciellt att gå dit.

Vi mötte upp min mamma idag och gick runt hela marknaden. Tyra fick en ballong, godis och en bok av sin mormor. Även jag fick mig godis, SaltSill! Små blåa hårda fiskar som är typ salta. Jag har letat efter dessa fiska i över 3 år, så snacka om att jag blev överlycklig! Jag får nog gå ner imorgon också och köpa mer som jag kan ha på lager! 


Tyra kikar karuseller och ville så gärna åka


spännande saker händer! och en toknöjd ballongtjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0