SJUK(tglad tjej)

Jag suckade djupt idag när förskolan ringde bara 20 min efter jag kommit innanför dörren. De sa att Tyra var lite snorig (ja det har hon varit till och från sedan vi började), gosig (hon brukar inte vilja sitta och gosa så mycket med fröknarna annars) och varm (temp 37,5). Det var bara att traska iväg den 40 minuters (annars 20 minuters) långa promenaden!

När jag kom fram möttes jag av en jättepigg och glad tjej som käkade äpple och inte alls ville gå hem. Klart att hon ville stanna, speceillt med tanke på att alla skulle ut. 30 min tog det mig idag att klä på och tjata för att få med henne, låter det som om hon var sjuk? Näe! Sedan så tror jag att hon fått en favvo av pedagogerna, kanske därför hon äntligen ville gosa med någon av dem?

Vi traskade till till närmsta busshållsplats och åkte hem. Samtidigt som det var klart värt att åka buss så var det så ovärt det också. För det första tog det lika lång tid som att gå för vi var tvugna att vänta i stan massor på en annan buss, men sammtidigtså sparade jag på min väldigt slitna kropp, så jag vet inte? Vi myste i alla fall runt, kikade på skulpturer och ankor i stan, kanske kul för Tyra att se annat än lägenheten, förskolan och vägen till och från förskolan.


vi kastade i oss en hög med mackor, knäckebröd och pålägg när vi kom hem
jag hade nämligen inte hunnit käka frukost och för Tyra var det nästa lunsch
någon som tycker hon känns så värst sjuk eller?


Kommentarer
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Vilken sötnos!

Tack för din rara kommentar ang. Jolie brutna ben.



Kram från oss

2010-09-21 @ 20:52:37
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Lulu

Haha, så söt.

" Tyra, ljuger du för mig...Jaa.." :D Det är bra att hon är ärlig för sin mamma iaf.

2010-09-21 @ 22:55:16
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: spiken

hahahaha! jattekul ju..

2010-09-22 @ 02:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0