Min första skoldag!

Det har gått bra idag, även om hon hade mardrömmar om förskolan inatt.

Lämningen ligger på plats nr. 2 av de skrikigaste hittills, men efter jag hade gått hade hon slutat sa personalen. Dem säger att hon har roligt där, att hon skrattar, leker och är glad. Men när lunchen närmar sig sitt slut vet hon vad som väntar...vilan! Tyra totalvägrar att vila och blir i stället ledsen, vilket varar i mer eller mindre 2 timmar!

Vi har i alla fall kommit överens om att vi ska ändra tilden från 9-14 till 8-13 allt för att hon sak få "kortare dagar" och att jag ska börja förskolan. Jo ni läste rätt! Så, roligt jag ska ha va?! Istället för att vara hemma dygnet runt med ett tokigt monster ska jag nu spendera halva dagarna med 20 andra tokiga monster!

Pust och stön, jag är ju inte direkt glad över att det blir så här. Speciellt inte med tanke på att dem säger att "bara så du vet kan det bli bättre även mycket sämre i slutändan, vi får se". Jo vi får se. Jag hade ändå föredragit att endast börja med att ändra tiden och hjälpte inte det så skulle man plocka in någon annan åtgärd. 

Och ta detta som ni vill, jag kanske tycker så för jag är i en ganska negativ sits i livet just nu. Men ärligt. Borde inte jag få avdrag på min förskoleräkning av att vara med henne där hela dagarna, ja nästan så att jag borde få lön! Jag kommer ju inte endast dit som en vuxen som får sitta stilla och titta. Nej jag kommer få leka, hjälpa och trösta massa andra ungar. Jo, det blir så! Speciellt när det ändå ligger i ens "natur" att arbeta med barn så kan man inte bara låta vissa saker vara, back to work!

imorgon är det vi båda som står förskoleklara med banan i handen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0