Äpplet, 6 månader

Lilly blev ju som sagt 6 månader. Tiden har rusat förbi och bebisen börjar bli stor på riktigt. Jag är glad över att utveckligen inte gått lika fort för Lilly som för Tyra.

När Tyra var i Lillys ålder satte hon sig själv och ställde sig upp vid möblerna på samma dag, till att en vecka senare börja gå med mölerna. Livsfariskt! Så jag är nöjd med att Lilly "bara" ålar/kryper runt i hela lägenheten (hon börjar bli riktigt snabb också!). Hon har även lärt sig att sitta korta stunder. Lilly har börjar härma efter ljud, eller ord. Favorit orden är pappa och hej. Papapapapapa och äjäjäjäj ropas det mycket här hemma. Jag har ingen aning om hur stor hon är men hon drar fortfarande 68 i kläder men vissa börjar bli försmå. Kan tänka mig att hon väger ungefär 6,2 kg och är 68 lång (??). Hon har säkert inte gått upp så mycket den senaste månaden för hon äter fortfarande bara ersättning, mellan 150-200 varje gång.

Lilly är intresserad av mat, det märker man. Men hon tycker det mesta smakar pyton. Gröt är tok-äckligt, potatis likaså och morot är...sådär. Välling har vi också testat både havre och mjas men det kan ju vara det äckligaste denna lilla damen smakat på. Men vi ska testa igen. Igår fick hon smaka på jordgubbe (jag veeet barn kan få ont i magen, det är inte bra blabla!) och hon älskade det! Mer ville hon ha, mermermer! Så nu funderar jag på att börja från andra änden istället, med fruktpuréer.

Lilly är vekligen min lilla solstråle, och jag blir så lyckligt av att se henne.



Kommentarer
Postat av: Lulu

Jag gudars vad de små liven växer fort! Så söt hon är :D

2011-05-07 @ 21:11:20
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: Pauline

Men så söt hon är!



Jag har inte riktigt läst din blogg på länge (uppenbarligen inte sedan Lilly föddes) så det var himla kul att kika in här nu! Hon är ju alldeles bedråande. Och Tyra, så stor HON har blivit! Mycket hår har hon fått också :)



Såg att du skrev det där om P&T, problemet med liggdelen för den minsta. Exakt så blev det ju för Signe också. När hon var 4 månader var hon för lång för att ha i coconen men egentligen för liten för att "halvligga" hela tiden. Men det fick bli att vi körde på P&T ändå även om vi också var sugna på att sälja. NU funkar det kanon. Ingen byltiga åkpåsar och grejer gör vagnen smidig.



Känner också igen mig i det du skriver om trotsen, fast jag uttrycker mig lite mildare, haha :) Har egentligen inget bra tips, men den boken jag lånade på bibblan var ganska bra. Trotsboken hette den. Låna den och se om du får några tips!

2011-06-14 @ 18:52:44
URL: http://sofiapauline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0