Svar till dig

Idag blir jag irriterad för allt, tro mig, allt! Carl som jag även kallar spiken är idag gnällspiken. Jag har hela dagen försökt göra livet lättare för honom men allt är fel ändå! Jag lämnar det där. 

Så fick jag denna kommentar av någon som inte lämnar något mer än ett namn efter sig. Så detta är till dig: 

Emelie om Okej. Det är lite svårt att hålla Tyra vak...:

Jag tycker du ska läsa detta

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article12899981.ab

IP: 79.102.142.156

Vilken bra artikel. Men jag bryr mig faktiskt inte det minsta. Nu SKA vi göra detta, så hon vänjer sig vid att vara vaken och somna tidigt på kvällen (vilket verkar vara runt halv 8 som inte alls är tidigt för en 2 åring!). Hur skadligt kan det vara? Någon gång måste man ju sluta sova! I framtiden när rutinen sitter så är jag inte alls främmande till att bjuda in lite sov på dagen. Men nu, NEJ! Både jag och Carl behöver tid för hushåll, oss själva och varandra.

Och om dem på förskolan märker att hon inte klarar att vara vaken så får hon sova en begränsad tid som dem på förskolan har.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Såklart vågade väl inte personen i fråga stå upp till den artiklen.



Alla gör det som känns bäst. Joline slutade sova middag runt 2-2½år och det har funkat kanon för oss. Som du säger så är det mellan 15.30-18 det är livsfarligt att åka vagn/bil ;) Men håller man ut dom timmarna så får man ju igen det sedan när barnen somnat (tidigare än kl22). Nu somnar båda våra kl18 varje kväll, och vaknar mellan 6-7.30.



Hoppas det löser sig för er!

2011-04-19 @ 23:14:39
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ni känner ju erat barn bäst själva! Gör de som funkar för er och Tyra och strunta i alla andra. E har aldrig haft bra sovrutiner för hon är så enveten, men de har fungerar kanon på dagis etc ändå.

2011-04-20 @ 10:56:26
URL: http://luene.blogg.se/
Postat av: Anna

Glömde säga att E tog bort sin eftermiddagslur vid 14 månader, och skadad verkar hon inte vara.

2011-04-20 @ 10:57:45
URL: http://luene.blogg.se/
Postat av: Jenny Haidarian

LOL!! Ja, Anna Wahlgren är ju verkligen rätt person att ge råd också. :'D Hon är ju en riktig retard/barnmisshandlare. Embla har inte sovit middag sen hon var 1,5 år.

2011-04-20 @ 16:25:15
Postat av: Cicci

HATAR Anna Wahlgren och hennes sjuka jävla "sova"metoder!! fast sen kan man tycka att en del barn verkligen behöver få sova fast de får inte för föräldrarna när de är på dagis, vilket resultetar i att de somnar var som helst för de är så trötta..det tycker jag är hemskt...men som sagt alla barn e olika..tindra vilade middag ända tills ett litet tag sen och gör fortfarande ibland. Men som sagt, då går hon och Brian upp tidigt med och då kan hon beöva vila...hon har ALDRIG varit uppe senare än 20:30 fast hon vilat...som sagt, alla barn e olika! :)

2011-04-21 @ 23:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0