En doft av trygghet

Det är måndag och jag befinner mig i min ordning hemma hos mina päron. Det har blivit en liten grej jag gör på måndagar. Få egen tid, slippa tänka på hemmets bestyr. Jag oh Lilly kan chilla och bada tillsammans, bara dega helt engelt.

Något som salgit mig det sista är hur gott det luktar att komma hit, hem. Det känns verkligen som hemma här, dem har ju liksom alltid bott här. Hemma hos oss luktar det bara bajs och vitlök...eller stekta fiskpinnar. Ingen av de lukterna är speciellt goda. Men hos mamma och pappa luktar det en blandning mellan kaffe, varmkatt och sött. Lite lagom tantingt och tryggt. Undrar när vi får en så god och hemtrevlig doft hemma.

Nu ska jag ta och avrunda, göra mig ett par smörgåsar och sätta mig i soffan.

min Sture, bästa katten!


Kommentarer
Postat av: Lulu

Ja, hemhemma dofter är verkligen speciellt =)

2011-02-22 @ 13:37:19
URL: http://luluscastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0