Surgubben

Det finns väl alltid en surgubbe eller surtant i ett hyreshus? Hos oss finns det minsann en gubbe som är riktigt surig!

Lång historia kort: Han har bott här sedan mammutar levde, flyttade ifrån sin lägenhet i januari till en annan i huset. Så alltså har han fortfarande bott här i huset sedan mammutarna gick på jorden. Nu när han flyttat till en annan lägenhet måste han ju självklart också byta förråd, även om han redan har ett förråd (mummelmummel)! Vilket drabbar oss som fick "fel" förråd när vi flyttade in, som tanten innan oss haft i 12 år! Men icke, det gick inte att ha kvar. "Nej, det är ingen ordning alls här i huset..." så nu måste vi byta till vårt "riktiga" förråd som ligger 2 trappor upp från det vi har nu... och som är mer än hälften så stort än det vi har nu!

Det får mig att säga "what the fuck!?". Vi har en 4:a, det är lika med mycket saker... Hur i hela helsingland ska vi kunna ha det lilla pytterörrådet där inte ens våra flyttkartonger kommer att få plats?! Jag ska ta mig ett snack med gubben, surgubben ska få sig en omgång... Han har bergis inte mycket saker heller.

Jag får serriöst hjärnblödning...


Kommentarer
Postat av: Lulu

Åhhh, sånt är så jädrans jobbigt! Prata med hyresvärden om hur det ligger till, och få dem att ändra det- lite flexibla bör det ju vara.

2011-02-28 @ 13:04:10
URL: http://luluscastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0