Jag och äpplet

Idag gick jag och Lilly till mina föräldrar efter vi lämnat Tyra. Jag hade planerat att jag skulle bada och skämma bort mig själv med massor av egen tid medan Lilly ändå sov. Liksom bli så där exra fräsch, fila fötter, raka ben och inpackning i håret utan att en hel familj hänger på handtaget. Men så kom jag på att jag ska träna senare idag så jag sket i det. Jag vill helst inte duscha mer än en gång om dagen.

Istället blev det ett bad med Lilly. Det var 3 veckor sedan sist vi badade ihop så det var på tiden. Jag älskar att bada med mina barn, det är nackdelen med att inte ha badkar (eller plats för det...men jag har ju hellre tvättmaskin än badkar alla dagar i veckan!). Lilly njöt och det gjorde jag också. Ensamtid med barnen måste man verkligen ta vara på. Det blir lätt att jag bort prioriterar Lilly lite för Tyra inte ska bli svartis när det bara är jag och ungarna. Men nu går snart inte det heller för Lilly börjar vara med på ett helt annat vis och man märker att pytte-bebis stadiet börjar försvinna, tyvärr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0